Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ατμοσφαιρική ρύπανση στη ναυτιλία και ευρωπαϊκός κανονισμός MRV

dc.contributor.advisorΤσελέντης, Βασίλειος
dc.contributor.authorΛαλουδάκη, Ασημίνα
dc.date.accessioned2018-11-22T08:57:42Z
dc.date.available2018-11-22T08:57:42Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11619
dc.description.abstractΣτην παρούσα διπλωματική εξετάζεται τόσο το θεσμικό πλαίσιο που έχει υιοθετηθεί για τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα που προέρχονται από τον τομέα της ναυτιλίας όσο και η εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού Παρακολούθησης, Αναφοράς και Επαλήθευσης των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα από τις θαλάσσιες μεταφορές. Αρχικά γίνεται μια εκτενής αναφορά στα αέρια εκείνα που συμβάλλουν στην δημιουργία και την ένταση του φαινομένου του θερμοκηπίου αλλά και οι αιτίες καθώς και οι συνέπειες που μπορούν να προκληθούν από αυτό. Ακολουθεί μια ποσοτική εκτίμηση της συμβολής της ναυτιλίας στην άμβλυνση της κλιματικής αλλαγής για να μπορέσει να γίνει αντιληπτό το πόσο σημαντική είναι η υιοθέτηση επιπρόσθετων και πιο δραστικών μέτρων. Εν συνεχεία παρουσιάζεται το θεσμικό πλαίσιο που έχει ληφθεί σε παγκόσμιο επίπεδο για τον περιορισμό των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα από τη ναυτιλία και ιδιαίτερα τα μέτρα που έχει λάβει μέχρι σήμερα ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός. Επιπροσθέτως, αναλύεται διεξοδικά η εφαρμογή του περιφερειακού εργαλείου Παρακολούθησης, Αναφοράς και Επαλήθευσης των εκπομπών, περιγράφοντας όλα τα στάδια του, το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης του καθώς και τα μέτρα που έχουν ληφθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσα από τα working papers και τα best practices για να γίνει όσον το δυνατόν πιο εύκολη η εφαρμογή του από τις ναυτιλιακές εταιρείες των οποίων τα πλοία υπόκεινται στον παραπάνω κανονισμό. Στο τελευταίο κεφάλαιο, πραγματοποιείται μια εκτίμηση του Ευρωπαϊκού Κανονισμού που περιλαμβάνει τη σύγκριση του ίδιου με το παγκόσμιο σύστημα συλλογής δεδομένων, τα ισχυρά και αδύνατα σημεία καθώς και τις επιπτώσεις που θα φέρει. Κλείνοντας, παρατίθενται τα συμπεράσματα μας στο κατά πόσο η εφαρμογή του θα συμβάλλει τελικά στην βελτίωση της εικόνας της ναυτιλίας απέναντι στο περιβάλλον και θα δημιουργήσει μια καινούρια πραγματικότητα εξαλείφοντας τα εμπόδια της αγοράς που κανένας κανονισμός και μέτρο δεν είχαν καταφέρει μέχρι σήμερα να κάνουν.el
dc.format.extent133el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΑτμοσφαιρική ρύπανση στη ναυτιλία και ευρωπαϊκός κανονισμός MRVel
dc.title.alternativeCO2 emissions in shipping and european MRVel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThis Diploma Thesis examines both the institutional framework has been adopted so far to reduce CO2 emissions from shipping sector and the implementation of the European Regulation on the monitoring, reporting and verification of carbon dioxide emissions from maritime transport. Initially, there is an extensive reference to gases that contribute to the creation and intensity of the greenhouse effect, but also the causes and consequences can be caused by it. Following, there is a quantitative estimate of the contribution of shipping to climate change mitigation in order to be understood the importance of adopting additional and more drastic measures. In addition, presents the institutional framework that has been adopted globally to reduce CO2 emissions from shipping and in particular the measures have been taken from International Maritime Organization. Furthermore, the implementation of regional instrument of Monitoring, Reporting and Verification is analyzed in detail, describing all stages, the timetable for its implementation as well as measures taken by European Commission through working papers and best practices guidance in order to make easier its understanding for shipping companies whose ships are subject to the above regulation. In the last chapter, an assessment of the European Regulation has been conducted, which includes a comparison of the same and data collection system, adopted by IMO, its strengths and weaknesses as well as impacts may have caused. In conclusion, our findings focus on whether its implementation will eventually contribute to enhancing the image of shipping in the environment and will create a new reality by eliminating the market barriers that no regulation or measure has so far been able to do.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΑτμοσφαιρική ρύπανσηel
dc.subject.keywordΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΘεσμικό πλαίσιοel
dc.subject.keywordMRVel
dc.subject.keywordIMOel
dc.subject.keywordDCSel
dc.subject.keywordCO2 emissionsel
dc.subject.keywordMarket barriersel
dc.subject.keywordMonitoring Methodsel
dc.date.defense2018-11-01


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»