Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΡετάλης, Συμεών
dc.contributor.authorΑλοΐζου, Βαλέρια
dc.contributor.authorAloizou, Valeria
dc.date.accessioned2018-11-19T12:07:18Z
dc.date.available2018-11-19T12:07:18Z
dc.date.issued2018-07
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11580
dc.description.abstractΣτις μέρες μας εμφανίζονται όλο και περισσότερα Μαζικά Ελεύθερα Διαδικτυακά Μαθήματα (Massive Open Online Courses - MOOCs). Πολλά μεγάλα πανεπιστήμια παγκοσμίως έχουν αφοσιωθεί στο να προσφέρουν υψηλής ποιότητα «μαζική» εκπαίδευση. Κατά συνέπεια, γίνονται πολλές έρευνες για τη βελτίωση αυτής της μαθησιακής εμπειρίας. H ανατροφοδότηση βασίζεται κυρίως στο ερωτηματολόγιο, το οποίο συμπληρώνουν οι μαθητές στο τέλος ενός ΜΟΟC. Οι εκπαδευτές λαμβάνουν την ανατροφοδότηση, την αναλύουν και σε συνδυασμό με τα learning analytics της πλατφόρμας πραγματοποιούν τη γενική αξιολόγηση του μαθήματος. Όμως, δεν φτάνει μόνο αυτό. Έχουν σημειωθεί προσπάθειες από ερευνητές, οι οποίοι επιδιώκουν να τονίσουν την ανάγη καλλιέργειας συγκεκριμένων μεθόδων εξασφάλισης της ποιότητας (quality assurance culture) στα MOOCs, λαμβάνοντας υπόψιν ότι τα μαθήματα απευθύνονται σε μια τεράστια κοινότητα μαθητών. Κατά συνέπεια ο ποιοτικός σχεδιασμός και η παιδαγωγική των MOOCs αποτελούν σημαντικούς παράγοντες για ποιοτική μάθηση. Η παρούσα έρευνα επικεντρώνεται στη συγκεκριμένη ανάγκη, μελετώντας κι ερευνώντας το πεδίο διασφάλισης της ποιότητας στα MOOCs. Πρωτίστως, πραγματοποιήθηκε μια συστηματική βιβλιογραφική επισκόπηση με σκοπό να εντοπιστούν οι μέθοδοι διασφάλισης της ποιότητας (quality assurance methods). Η συστηματική βιβλιογραφική επισκόπηση οδήγησε στον εντοπισμό ποιοτικών πλαισίων (quality frameworks) και ποιοτικών εργαλείων (quality tools), που έχουν χρησιμοποιηθεί μέχρι στιγμής. Αυτά τα αποτελέσματα μας ενθάρρυναν να διεξάγουμε μια μελέτη περίπτωσης (evaluative case study), με σκοπό την εφαρμογή των ποιοτικών εργαλείων σε ένα MOOC. Η έρευνα επικεντρώθηκε στο να αξιολογηθούν να ποιοτικά εργαλεία για το εάν μπορούν να προσφέρουν χρήσιμα αποτελέσματα κατά την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού σχεδιασμού ενός ΜΟΟC, το οποίο έχει σχεδιαστεί με βάση την ενεργητική παιδαγωγική μάθηση (active learning pedagogies). Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, τα ποιοτικά εργαλεία αξιολόγησης και τα ποιοτικά πλαίσια, προσφέρουν σημαντικά και χρήσιμα στοιχεία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού σχεδιασμού ενός MOOC. Εντούτοις, τα ποιοτικά εργαλεία που αξιολογήθηκαν, χρειάζονται εμπλουτισμό ως προς την αξιολόγηση της ενεργητικής παιδαγωγικής μάθησης όπως είναι η συνεργατική μάθηση και η παιχνιδοποίηση. Κατά την διαδικασία αξιλόγησης των εργαλείων, διαπιστώθηκαν περαιτέρω πλεονεκτήματα και αδυναμίες που παρουσιάζουν, αφήνοντας γόνιμο έδαφος για μελλοντική έρευνα.el
dc.format.extent125el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleQuality assurance methods assessing instructional design and active learning pedagogies in MOOCs: an evaluative case studyel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENNowadays more and more Massive Open Online Courses (MOOCs) appear, offering numerous online courses around a variety of topics. Many big institutions around the world devote too much effort on providing high-quality MOOC experience, encouraging the participation of as many as possible individuals worldwide. Consequently, many studies appear focusing on the improvement of MOOC experience from various aspects, while analyzing the feedback that they receive after the implementation of their courses. Mainly, this feedback is based on the final questionnaires that designers’ and MOOC instructors’ receive from their students, in combination with the learning analytics of the MOOC platform. There are efforts from many researchers, who try to point out the necessity of nourishing a quality assurance culture in MOOCs, taking into account that these courses are addressed to a vast community of learners and the quality in the design and pedagogy of MOOCs could be an important factor for the sustainability of enrolled students’ learning. However, it is not that clear how these efforts are being addressed and more importantly it is not clear up to which point they are appropriate to assess active learning pedagogies. For this reason, we planned to carry out an evaluative case study, to apply current quality assessment methods on a MOOC that the group had proposed last year, implementing active learning pedagogies. To that end, we carried out a systematic literature review in order to identify the existent MOOC quality assurance methods and select those that could be used in the case study. The research was focused on assessing whether these methods evaluate effectively the instructional design of a MOOC implementing active learning pedagogies while assessing meanwhile the quality of the MOOC itself. As the results suggest, the tools of the selected quality frameworks provide important and useful elements while assessing the instructional design of a MOOC. However, they need enrichment in active learning pedagogies elements, like collaborative learning and gamification. The evaluation also found further strengths and weaknesses that the quality frameworks present, hinting the path for future research lines.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordMOOCsel
dc.subject.keywordQuality assurance methodsel
dc.subject.keywordQuality frameworksel
dc.subject.keywordAssessment toolsel
dc.subject.keywordInstructional designel
dc.subject.keywordActive learning pedagogiesel
dc.subject.keywordCollaborative learningel
dc.subject.keywordGamificationel
dc.date.defense2018-09-27


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»