Εμφάνιση απλής εγγραφής

Διοίκηση ανθρώπινων πόρων και εργασιακή ικανοποίηση: μελέτη περίπτωσης Δημόσιου Οργανισμού

dc.contributor.advisorΧατζηδήμα, Σταματίνα
dc.contributor.authorΑντιπάτης, Δημήτριος
dc.date.accessioned2018-11-05T09:30:58Z
dc.date.available2018-11-05T09:30:58Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11509
dc.description.abstractΟι σύγχρονες επιχειρήσεις λειτουργούν σε ένα περιβάλλον ιδιαίτερα ασταθές και ανταγωνιστικό λόγω της παγκοσμιοποίησης, της οικονομικής κρίσης και της τεχνολογικής εξέλιξης και βρίσκονται αντιμέτωπες με συνεχείς αλλαγές και προκλήσεις, ευκαιρίες και απειλές. Έτσι, στοχεύουν μέσα από την αξιοποίηση των παραγωγικών πόρων που έχουν στη διάθεσή τους, στην επίτευξη των στόχων που έχουν θέσει. Αυτό που κυρίως διαφοροποιεί μια επιχείρηση δεν είναι ο εξοπλισμός ή η τεχνολογία που διαθέτει, αλλά το ανθρώπινο δυναμικό, το οποίο με τη σωστή πολιτική μπορεί να μετατραπεί σε στρατηγικό πλεονέκτημα. Με δεδομένη την καθοριστική σημασία που έχει η εργασία στη ζωή του ανθρώπου, γίνεται αντιληπτό πόσο είναι απαραίτητο να αντλούν οι εργαζόμενοι ικανοποίηση κατά την άσκησή της, εφόσον της αφιερώνουν καθημερινά το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου τους, καθώς μέσω αυτής ικανοποιούν τις ανάγκες τους αλλά και προσδιορίζονται κοινωνικά. Η εργασία αυτή χωρίζεται σε επτά κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο περιλαμβάνει μια εισαγωγή για τη σημασία των ανθρώπινων πόρων σε μια επιχείρηση και την αμφίδρομη σχέση που αναπτύσσεται, καθώς η απόδοση των εργαζομένων εξαρτάται από την εργασιακή ικανοποίηση που προσλαμβάνουν. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στη Διοίκηση των Ανθρώπινων Πόρων και στους στόχους, τη σημασία και το σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει στην επιχείρηση, οδηγώντας την να αποκτήσει ισχυρά αντανακλαστικά στις συνεχείς αλλαγές που συμβαίνουν στο περιβάλλον της και δημιουργώντας με τις ικανότητες του ανθρώπινου δυναμικού της το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Στο τρίτο κεφάλαιο αναδεικνύουμε πώς μπορεί να καταστεί, μέσα από τις λειτουργίες της, αποτελεσματική η Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων, ώστε να συμβάλει στην επιτυχία των εταιρικών στόχων. Μέσα από τον προγραμματισμό της εργασίας, την προσέλκυση και επιλογή ικανών στελεχών, την αξιολόγηση και επιβράβευση της απόδοσης, αλλά και την ανάπτυξη διαύλων επικοινωνίας μπορεί να δημιουργήσει τα θεμέλια για ένα αποδοτικό και αποτελεσματικό εργασιακό περιβάλλον. Στο τέταρτο κεφάλαιο επισημαίνουμε τη δυνατότητα που έχει η Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων (ΔΑΠ) να δημιουργήσει στους εργαζόμενους ένα κλίμα αφοσίωσης και εμπιστοσύνης. Με το σύνολο των πρακτικών και των πολιτικών που θα εφαρμόσει η ΔΑΠ μπορεί να εμπνεύσει, να παρακινήσει, να επιβραβεύσει, να εκπαιδεύσει και να εξελίξει το προσωπικό της, ώστε δημιουργώντας συγχρόνως ένα δίκαιο και ασφαλές εργασιακό περιβάλλον, να παρέχει ικανοποίηση στο ανθρώπινο δυναμικό ωθώντας το σε συνεχή βελτίωση της απόδοσής του και καταστώντας το υπερήφανο για την εργασία του. Στο πέμπτο κεφάλαιο έχουμε τη μελέτη περίπτωσης ενός δημόσιου οργανισμού. Αρχικά, γίνεται μια περιγραφή της εταιρίας που επιλέξαμε αναφέροντας τη διαδρομή της και εστιάζοντας στο γεγονός της παύσης και της επαναλειτουργίας της, την παρουσία της στο χώρο των ΜΜΕ, το οργανόγραμμα και τις λειτουργίες της Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού, καθώς και τους παράγοντες από τους οποίους μπορούν οι εργαζόμενοι να αντλούν εργασιακή ικανοποίηση συγκρίνοντας τι ίσχυε πριν και μετά από την επανέναρξή της. Στη συνέχεια, αναφέρουμε τη μεθοδολογία της έρευνας, η οποία περιλαμβάνει τη διαδικασία της έρευνας και τη μέθοδο συλλογής του δείγματος, τη δομή του ερωτηματολογίου και τα ερευνητικά ερωτήματα. Στο έκτο κεφάλαιο παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα της εμπειρικής έρευνας που προέκυψαν από τη στατιστική επεξεργασία των απαντήσεων που δόθηκαν, τα οποία αναλύονται και συγκρίνονται. Στο έβδομο κεφάλαιο αποτυπώνονται τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τη στατιστική και βιβλιογραφική έρευνα και γίνονται προτάσεις για μελλοντική έρευνα. Η εργασία ολοκληρώνεται με τη βιβλιογραφία και το παράρτημα, το οποίο περιλαμβάνει το ερωτηματολόγιο της έρευνας.el
dc.format.extent187el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΔιοίκηση ανθρώπινων πόρων και εργασιακή ικανοποίηση: μελέτη περίπτωσης Δημόσιου Οργανισμούel
dc.title.alternativeHuman resource management and job satisfaction: a public organization case studyel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENModern businesses operate in a particularly unstable and competitive environment due to globalization, the economic crisis and developments in technology. These businesses face constant changes and challenges, opportunities and threats. Thus, they aim at achieving the goals they have set through the use of the productive resources they have at their disposal. The differentiating factor between businesses, however, is not the equipment or technology they possess, but their human resources, which can be turned into strategic assets through the use of the right policies. Given the crucial importance of work in human life, it is perceived how necessary it is for employees to be satisfied with their work since they spend most of their time there on a daily basis, as they meet their needs and determine their social status. This research paper is divided into seven chapters. The first chapter includes an introduction to the importance of human resources to a business and the two-way relationship that develops, as employee performance depends on the job satisfaction they receive. In the second chapter we refer to Human Resources Management and its objectives, its importance and the important role it plays in a business, leading the business to strong reflections on the constant changes that take place in its environment and creating its competitive advantage through the capabilities of its human capital. In the third chapter, we highlight how Human Resources Management can become effective through its operations so that it can contribute to the achievement of its corporate goals. Through work scheduling, though attracting and selecting competent staff, through evaluating and rewarding performance, and through the development of communication channels, Human Resource Management can set the foundation for an efficient and effective work environment. In the fourth chapter, we highlight the ability of Human Resource Management to create an atmosphere of commitment and confidence for its employees. With the total of all practices and policies that Human Resource Management is able to implement, it can inspire, motivate, reward, educate and develop its staff so that, while creating a fair and safe work environment, it can satisfy its human capital by driving it to constantly improve its performance, thus, making him proud of his work. In the fifth chapter, the case study of a public organization is presented. Initially, a description of the organization we chose is given, indicating its path and focusing on the fact of its closing and reopening, its presence in the field of Mass Media, the organizational chart and the functions of the organization’s Human Resources Department, as well as the factors from which employees can obtain job satisfaction by comparing the situation before its closing and after it reopened. We, then, present our research methodology, which includes our research process and sampling method, the structure of the questionnaire we used and our research questions. In the sixth chapter we present the results of the empirical research that emerged from the statistical processing of the answers given, which are then analyzed and compared. The seventh chapter outlines the findings of the statistical research and literature review and makes proposals for future research. The paper is completed with the bibliography and the annex, which includes the survey questionnaire.el
dc.contributor.masterΟικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγικήel
dc.subject.keywordΔιοίκηση ανθρωπίνων πόρωνel
dc.subject.keywordΑνταγωνιστικό πλεονέκτημαel
dc.subject.keywordΕργασιακή ικανοποίησηel
dc.subject.keywordΠρογραμματισμόςel
dc.subject.keywordΠροσέλκυση ανθρωπίνων πόρωνel
dc.subject.keywordΠληροφοριακά συστήματα διοίκησηςel
dc.subject.keywordΑξιολόγησηel
dc.subject.keywordΠολιτική αμοιβώνel
dc.subject.keywordΑνάπτυξη ανθρωπίνων πόρωνel
dc.subject.keywordΕργασιακές σχέσειςel
dc.date.defense2018-10-24


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»