dc.contributor.advisor | Ρετάλης, Συμεών | |
dc.contributor.author | Βογιατζή, Ευφροσύνη | |
dc.date.accessioned | 2018-10-19T06:42:00Z | |
dc.date.available | 2018-10-19T06:42:00Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11458 | |
dc.description.abstract | Στην παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρήθηκε η ανάπτυξη μιας μεθόδου για την εκτίμηση της ετοιμότητας της σχολικής μονάδας για την υλοποίηση καινοτόμων εκπαιδευτικών δράσεων με τη χρήση τεχνολογίας. Βασικός στόχος της μεθόδου είναι να προσδιορίσει το αν θα μπορούσε να εφαρμοστεί επιτυχώς μια συγκεκριμένη καινοτόμος εκπαιδευτική δράση σε μια σχολική μονάδα, η οποία προϋποθέτει τη χρήση τεχνολογικών μέσων.
Αρχικά, το βιβλιογραφικό μέρος της εργασίας περιλαμβάνει την αποσαφήνιση βασικών εννοιών, όπως είναι η ευρύτερη έννοια της καινοτομίας, αλλά και αυτή της εκπαιδευτικής καινοτομίας και των ειδών της. Ακόμη, σε αυτό παρουσιάζεται η διαδικασία εισαγωγής, υλοποίησης και θεσμοθέτησης των εκπαιδευτικών καινοτομιών στις σχολικές μονάδες. Επιπλέον, δίνεται έμφαση στις προσπάθειες εισαγωγής καινοτόμων δράσεων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Σε επόμενο κεφάλαιο της βιβλιογραφικής ανασκόπησης προσεγγίζεται ο όρος της ετοιμότητας των σχολικών μονάδων για την υλοποίηση καινοτόμων εκπαιδευτικών δράσεων και αναλύονται διεξοδικώς οι παράγοντες οι οποίοι συντελούν σε αυτή. Αξίζει να αναφερθεί ότι, εφόσον δεν έχει αναπτυχθεί κάποια αντίστοιχη μέθοδος μέχρι τώρα, κρίθηκε σημαντική η παρουσίαση δύο παρόμοιων εργαλείων.
Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά της μεθόδου, αυτή αναπτύχθηκε για να εφαρμοστεί σε ιδιωτικά σχολεία, ωστόσο θα μπορούσε να εφαρμοστεί και σε δημόσια σχολεία. Η εφαρμογή της προηγείται της εισαγωγής κάποιας εκπαιδευτικής δράσης στη σχολική μονάδα. Ακόμη, η μέθοδος περιλαμβάνει κάποια στάδια εφαρμογής. Πιο συγκεκριμένα, τη συλλογή δεδομένων, την ανάλυση τους, την εξαγωγή συμπερασμάτων και τη σύνταξη μιας αναφοράς με τα αποτελέσματα. Τα δεδομένα συλλέγονται από τον ιδιοκτήτη της σχολικής μονάδας, τον διευθυντή, τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα συμμετέχουν στην εκπαιδευτική δράση και τον υπεύθυνο τεχνολογίας. Τα εργαλεία συλλογής δεδομένων είναι η συνέντευξη για τον ιδιοκτήτη και τον διευθυντή του σχολείου και το ερωτηματολόγιο για τους εκπαιδευτικούς και τον υπεύθυνο της τεχνολογίας.
Η εφαρμογή της μεθόδου σε δύο σχολικές μονάδες στο πλαίσιο της υλοποίησης της εκπαιδευτικής δράσης “EduComics” απέφερε πλούτο αποτελεσμάτων και επέτρεψε την αξιολόγησή της από την ερευνήτρια και την ανίχνευση των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων αυτής. | el |
dc.format.extent | 188 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Ανάπτυξη μεθόδου εκτίμησης της ετοιμότητας της σχολικής μονάδας για την υλοποίηση καινοτόμων εκπαιδευτικών δράσεων | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | In the following diploma thesis the development of a method for assessing the readiness of a school for the implementation of innovative educational actions by the use of technological means was attempted. The main objective of this method is to determine whether a particular innovative educational action, which involves the use of technological means, could be successfully implemented in a school unit.
First of all, the bibliographic part of this thesis includes the clarification of basic concepts, such as the broader meaning of innovation, as well as that of educational innovation and its species. It also presents the process of introducing, implementing and institutionalizing educational innovations in school units. Moreover, emphasis is put on the efforts that have been made to introduce innovative actions in the educational system of Greece. The next chapter of the bibliographic review approaches the meaning of school units’ readiness to implement innovative educational actions and analyzes the factors contributing to it. It is worth mentioning that, since no such method has been developed so far, it was considered important to present two similar tools as well.
Regarding the characteristics of the method, it has been developed to be implemented to private schools, but it could also be applied to public schools. The implementation of the method precedes the introduction of an educational action in a school unit. Furthermore, this method includes some application steps· specifically, collecting data, analyzing them, drawing conclusions and composing a report with the results. The data collection derives from the owner of the school, the headmaster, the teachers who were involved in the implementation of an educational innovation and the technology manager of the school. The data collection tools are the interview of the owner and the headmaster of the school, as well as the questionnaire for the teachers and the technology manager.
The application of the method to two schools in the context of the implementation of the educational action “EduComics” has yielded a number of results and allowed its evaluation by the researcher and the detection of its advantages and disadvantages. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτική τεχνολογία | el |
dc.subject.keyword | Τεχνολογικές καινοτομίες | el |
dc.subject.keyword | Σχολική ετοιμότητα | el |
dc.subject.keyword | Νέες τεχνολογίες | el |
dc.subject.keyword | Σχολική ηγεσία | el |
dc.subject.keyword | Καινοτόμες δράσεις | el |
dc.date.defense | 2018-09-27 | |