Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠέκκα - Οικονόμου, Βικτωρία
dc.contributor.authorΚοτροπούλου, Δέσποινα
dc.date.accessioned2018-07-27T10:24:31Z
dc.date.available2018-07-27T10:24:31Z
dc.date.issued2018-07-18
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11347
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να παρουσιάσει να οφέλη από την εφαρμογή της κοινωνικής υπευθυνότητας στις επιχειρήσεις ως μέρος της στρατηγικής τους, με στόχο την επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Αρχικά, στο πρώτο κεφαλαίο αναλύεται η έννοια, ο θεσμός και τα χαρακτηριστικά της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης μέσα από αναλύσεις και συμπεράσματα τόσο της εγχώριας, όσο και της διεθνούς επιστημονικής βιβλιογραφίας των τελευταίων ετών. Έπειτα, στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύεται η βασική τριπλή αρχή της ΕΚΕ που είναι η οικονομική, η περιβαλλοντική και η κοινωνική καθώς επίσης αναφέρονται οι διαστάσεις της και τα πεδία εφαρμογής αυτής. Σε αυτό το κεφάλαιο θα αναπτυχθούν τα οφέλη που πηγάζουν από την υιοθέτηση σχετικών πρακτικών, τόσο για την επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης του γενικότερου περιβάλλοντος όσο και για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας των επιχειρήσεων, συσχετίζοντας τις έννοιες ΕΚΕ και βιώσιμη ανάπτυξη. Επιπρόσθετα αναλύεται η συσχέτιση της ΕΚΕ με την έννοια της εταιρικής διακυβέρνησης, δεδομένου του στοιχείου ηθικής που διαμορφώνει την δεύτερη στις σύγχρονες επιχειρήσεις. Στο τρίτο κεφάλαιο πραγματοποιείται ανάλυση της σύνθεσης του σύγχρονου επιχειρηματικού περιβάλλοντος και παρουσιάζεται η διαδικασία στρατηγικού σχεδιασμού μιας επιχειρηματικής μονάδας. Αυτή πραγματοποιείται με έλεγχο του εξωτερικού και εσωτερικού περιβάλλον εκ των οποίων προκύπτει η ανάλυση SWOT και αποτυπώνει τις ευκαιρίες - απειλές του εξωτερικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, καθώς και τις δυνάμεις - αδυναμίες του εσωτερικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Στη συνέχεια αναλύεται το ευρύτερο / μάκρο- περιβάλλον των επιχειρήσεων, με τις διαστάσεις που το διαμορφώνουν, την κοινωνικό- πολιτιστική, την πολιτικό-νομική, την οικονομική και την τεχνολογική. Τέλος, αναλύεται το άμεσο / μίκρο-περιβάλλον επιχειρήσεων, μέσω της χρήσης του υποδείγματος του Porter.Ακολουθεί η ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος και η επιλογή , διαμόρφωση και υλοποίηση της στρατηγικής. Με την επιλογή της κατάλληλης στρατηγικής επιτυγχάνεται το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Στο τέταρτο κεφαλαίο αναλύονται οι τρόποι εφαρμογής της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, οι τρόποι δημοσιοποίησης της, οι δείκτες μέτρησης για την αξιολόγηση της και τα υφιστάμενα πρότυπα που έχουν δημιουργηθεί για την ΕΚΕ. Περιληπτικά ,η εταιρική κοινωνική ευθύνη εφαρμόζεται με τα στάδια του προγραμματισμού, της δράσης, του ελέγχου και της αποτίμησης, ολοκληρώνεται δε με την ανατροφοδότηση. Οι δείκτες μέτρησης είναι μια σειρά από πρότυπα που βοηθούν τις επιχειρήσεις να αξιολογήσουν ορθά τη χρήση της ΕΚΕ. Τέλος, στο κεφάλαιο αυτό αναγράφονται οι τρόποι που μπορεί η επιχείρηση να παραθέσει δημόσια της πρακτικές που εφαρμόζει καθώς η παρακολούθηση των αποτελεσμάτων από το κοινό είναι σημαντικός παράγοντας της εξέλιξής της. Στο πέμπτο και τελευταίο κεφαλαίο αναγράφονται τα πλεονεκτήματα και κάποια ενδεχόμενα μειονεκτήματα της ΕΚΕ από την εφαρμογή της στρατηγικής της στις επιχειρήσεις.el
dc.format.extent98el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΗ στρατηγική της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στις σύγχρονες επιχειρήσειςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.description.abstractENThe purpose of this essay thesis is to present benefits from implementing corporate social responsibility as part of their strategy, with the aim of achieving a competitive advantage. Initially, the first chapter analyzes the concept, the institution and the characteristics of the corporate social responsibility through analyzes and conclusions of both the domestic and the international scientific literature of recent years. Then, the second chapter analyzes the basic triple principle of CSR, which is the economic, environmental and social as well as its dimensions and its application areas. This chapter will develop the benefits that come from this from the adoption of relevant practices, both to achieve its sustainable development more environmentally friendly and to ensure the viability of businesses, linking CSR concepts and sustainable development. Additionally, the correlation is analyzed of CSR in the sense of corporate governance, given the ethical element that is shapes the second in modern business. The third chapter analyzes the composition of modern business environment and presents the strategic planning process of a business unit. This is done by controlling the external and internal environment resulting in the SWOT analysis and reflects opportunities - threats external business environment, and its strengths - weaknesses internal business environment. Then the wider / macro- the business environment, the dimensions that shape it, the socio- cultural, political-legal, economic and technological. Finally, it is analyzed direct / micro-enterprise environment through the use of its model Porter.This is the analysis of the inner environment and the selection, configuration and implementation of the strategy. By choosing the right strategy is achieved competitive advantage. The fourth chapter analyzes the ways of implementing corporate social responsibility, ways of publicizing it, the measurement indicators for its evaluation and the existing ones standards set up for CSR. In summary, corporate social responsibility it is implemented with the stages of programming, action, control and valuation, and completes with feedback. Measuring pointers are a series standards that help businesses properly assess the use of CSR. End, in this chapter are listed the ways the company can cite publicly its practices as well as the monitoring of results by the public is an important factor in its evolution. The fifth and last chapter lists the advantages and some potential disadvantages of CSR from the implementation of its business strategy.el
dc.contributor.masterΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων για Στελέχη (Executive MBA)el
dc.subject.keywordΕταιρική κοινωνική ευθύνηel
dc.subject.keywordΕπιχειρήσειςel
dc.subject.keywordΑειφόρος ανάπτυξηel
dc.subject.keywordΣτρατηγικός σχεδιασμόςel
dc.subject.keywordΚοινωνική πολιτικήel
dc.date.defense2018-07-18


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»