dc.contributor.advisor | Πέκκα - Οικονόμου, Βικτωρία | |
dc.contributor.author | Κοτροπούλου, Δέσποινα | |
dc.date.accessioned | 2018-07-27T10:24:31Z | |
dc.date.available | 2018-07-27T10:24:31Z | |
dc.date.issued | 2018-07-18 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11347 | |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να παρουσιάσει να οφέλη από την
εφαρμογή της κοινωνικής υπευθυνότητας στις επιχειρήσεις ως μέρος της στρατηγικής τους,
με στόχο την επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.
Αρχικά, στο πρώτο κεφαλαίο αναλύεται η έννοια, ο θεσμός και τα χαρακτηριστικά της εταιρικής
κοινωνικής ευθύνης μέσα από αναλύσεις και συμπεράσματα τόσο της εγχώριας, όσο και της
διεθνούς επιστημονικής βιβλιογραφίας των τελευταίων ετών.
Έπειτα, στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύεται η βασική τριπλή αρχή της ΕΚΕ που είναι η
οικονομική, η περιβαλλοντική και η κοινωνική καθώς επίσης αναφέρονται οι διαστάσεις της
και τα πεδία εφαρμογής αυτής. Σε αυτό το κεφάλαιο θα αναπτυχθούν τα οφέλη που πηγάζουν
από την υιοθέτηση σχετικών πρακτικών, τόσο για την επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης του
γενικότερου περιβάλλοντος όσο και για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας των επιχειρήσεων,
συσχετίζοντας τις έννοιες ΕΚΕ και βιώσιμη ανάπτυξη. Επιπρόσθετα αναλύεται η συσχέτιση
της ΕΚΕ με την έννοια της εταιρικής διακυβέρνησης, δεδομένου του στοιχείου ηθικής που
διαμορφώνει την δεύτερη στις σύγχρονες επιχειρήσεις.
Στο τρίτο κεφάλαιο πραγματοποιείται ανάλυση της σύνθεσης του σύγχρονου επιχειρηματικού
περιβάλλοντος και παρουσιάζεται η διαδικασία στρατηγικού σχεδιασμού μιας επιχειρηματικής
μονάδας. Αυτή πραγματοποιείται με έλεγχο του εξωτερικού και εσωτερικού περιβάλλον εκ
των οποίων προκύπτει η ανάλυση SWOT και αποτυπώνει τις ευκαιρίες - απειλές του
εξωτερικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, καθώς και τις δυνάμεις - αδυναμίες του
εσωτερικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Στη συνέχεια αναλύεται το ευρύτερο / μάκρο-
περιβάλλον των επιχειρήσεων, με τις διαστάσεις που το διαμορφώνουν, την κοινωνικό-
πολιτιστική, την πολιτικό-νομική, την οικονομική και την τεχνολογική. Τέλος, αναλύεται το
άμεσο / μίκρο-περιβάλλον επιχειρήσεων, μέσω της χρήσης του υποδείγματος του
Porter.Ακολουθεί η ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος και η επιλογή , διαμόρφωση και
υλοποίηση της στρατηγικής. Με την επιλογή της κατάλληλης στρατηγικής επιτυγχάνεται το
ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Στο τέταρτο κεφαλαίο αναλύονται οι τρόποι εφαρμογής της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, οι
τρόποι δημοσιοποίησης της, οι δείκτες μέτρησης για την αξιολόγηση της και τα υφιστάμενα
πρότυπα που έχουν δημιουργηθεί για την ΕΚΕ. Περιληπτικά ,η εταιρική κοινωνική ευθύνη
εφαρμόζεται με τα στάδια του προγραμματισμού, της δράσης, του ελέγχου και της
αποτίμησης, ολοκληρώνεται δε με την ανατροφοδότηση. Οι δείκτες μέτρησης είναι μια σειρά
από πρότυπα που βοηθούν τις επιχειρήσεις να αξιολογήσουν ορθά τη χρήση της ΕΚΕ. Τέλος,
στο κεφάλαιο αυτό αναγράφονται οι τρόποι που μπορεί η επιχείρηση να παραθέσει δημόσια
της πρακτικές που εφαρμόζει καθώς η παρακολούθηση των αποτελεσμάτων από το κοινό
είναι σημαντικός παράγοντας της εξέλιξής της.
Στο πέμπτο και τελευταίο κεφαλαίο αναγράφονται τα πλεονεκτήματα και κάποια ενδεχόμενα
μειονεκτήματα της ΕΚΕ από την εφαρμογή της στρατηγικής της στις επιχειρήσεις. | el |
dc.format.extent | 98 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Η στρατηγική της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στις σύγχρονες επιχειρήσεις | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.description.abstractEN | The purpose of this essay thesis is to present benefits from
implementing corporate social responsibility as part of their strategy,
with the aim of achieving a competitive advantage.
Initially, the first chapter analyzes the concept, the institution and the characteristics of the corporate
social responsibility through analyzes and conclusions of both the domestic and the
international scientific literature of recent years.
Then, the second chapter analyzes the basic triple principle of CSR, which is the
economic, environmental and social as well as its dimensions
and its application areas. This chapter will develop the benefits that come from this
from the adoption of relevant practices, both to achieve its sustainable development
more environmentally friendly and to ensure the viability of businesses,
linking CSR concepts and sustainable development. Additionally, the correlation is analyzed
of CSR in the sense of corporate governance, given the ethical element that is
shapes the second in modern business.
The third chapter analyzes the composition of modern business
environment and presents the strategic planning process of a business
unit. This is done by controlling the external and internal environment
resulting in the SWOT analysis and reflects opportunities - threats
external business environment, and its strengths - weaknesses
internal business environment. Then the wider / macro-
the business environment, the dimensions that shape it, the socio-
cultural, political-legal, economic and technological. Finally, it is analyzed
direct / micro-enterprise environment through the use of its model
Porter.This is the analysis of the inner environment and the selection, configuration and
implementation of the strategy. By choosing the right strategy is achieved
competitive advantage.
The fourth chapter analyzes the ways of implementing corporate social responsibility,
ways of publicizing it, the measurement indicators for its evaluation and the existing ones
standards set up for CSR. In summary, corporate social responsibility
it is implemented with the stages of programming, action, control and
valuation, and completes with feedback. Measuring pointers are a series
standards that help businesses properly assess the use of CSR. End,
in this chapter are listed the ways the company can cite publicly
its practices as well as the monitoring of results by the public
is an important factor in its evolution.
The fifth and last chapter lists the advantages and some potential
disadvantages of CSR from the implementation of its business strategy. | el |
dc.contributor.master | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων για Στελέχη (Executive MBA) | el |
dc.subject.keyword | Εταιρική κοινωνική ευθύνη | el |
dc.subject.keyword | Επιχειρήσεις | el |
dc.subject.keyword | Αειφόρος ανάπτυξη | el |
dc.subject.keyword | Στρατηγικός σχεδιασμός | el |
dc.subject.keyword | Κοινωνική πολιτική | el |
dc.date.defense | 2018-07-18 | |