dc.contributor.advisor | Ασδεράκη, Φωτεινή | |
dc.contributor.author | Τούμπος, Παναγιώτης | |
dc.date.accessioned | 2018-07-23T07:33:07Z | |
dc.date.available | 2018-07-23T07:33:07Z | |
dc.date.issued | 2018-07 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11325 | |
dc.description.abstract | Η σχολική ηγεσία στη σύγχρονη πραγματικότητα αντιμετωπίζει συνεχείς αλλαγές και προκλήσεις με αποτέλεσμα να προβάλλει ως αναγκαιότητα η αναβάθμιση του ρόλου της. Τα σχολεία καλούνται να γίνουν πιο ευέλικτα και αποδοτικά. Βασικός στόχος της έρευνάς μας είναι η προσέγγιση του θετικού ή αρνητικού ρόλου της σχολικής ηγεσίας στην προώθηση του εξευρωπαϊσμού στις σχολικές μονάδες στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus+ KA1. Για τον σκοπό αυτό συντάχθηκε ένα ερωτηματολόγιο που προέκυψε από τη βιβλιογραφική επισκόπηση και από προηγούμενες εμπειρικές μελέτες. Το ερωτηματολόγιο συμπληρώθηκε από 141 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που υπηρετούν σε σχολεία από όλες τις περιφέρειες εκπαίδευσης της Ελλάδας και που συμμετείχαν σε προγράμματα κινητικότητας Erasmus+ KA1. Το βασικό συμπέρασμα που εξάγεται είναι ότι η σχολική ηγεσία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης χρειάζεται να προωθεί την αλλαγή νοοτροπίας στα σχολεία ώστε να ενθαρρύνει τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν στα προγράμματα κινητικότητας. Έτσι, μπορεί να συμβάλλει στην ευρωπαϊκή εξέλιξη του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, όταν αναπτύσσει τη βούληση για εφαρμογή νέων και καινοτόμων διδακτικών μέσων στην εκπαιδευτική διαδικασία που να εναρμονίζονται με τον εξευρωπαϊσμό. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτουν προτάσεις ώστε η σχολική ηγεσία να γίνει πιο αποτελεσματική στην υλοποίηση των αλλαγών και του εξευρωπαϊσμού της εκπαίδευσης. | el |
dc.format.extent | 147 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Εξευρωπαϊσμός κι εκπαίδευση: η συμβολή της σχολικής ηγεσίας στον εξευρωπαϊσμό της σχολικής μονάδας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, μέσω της κινητικότητας των εκπαιδευτικών | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | School management in our present times is faced with a series of changes and challenges, which results in the need to upgrade its role. Schools are required to become more flexible and efficient. The main aim of our research is to approach the positive or the negative role of school managementin promoting the Europeanization of school units within the framework of the Erasmus+ KA1 programme. To this aim, a questionnaire has been compiled, based on bibliographic review and previous empirical studies. The questionnaire was completed by 141 primary school teachers who work in schools throughout Greece and who have participated in Erasmus + KA1 mobility programs. The main research finding is that primary school management needs to promote a change in mentality in schools in order to encourage teachers to participate in mobility programs. Thus, it can contribute to the European development of the Greek educational system by promoting the will to implement new and innovative teaching tools in the educational process which are in line with the Europeanization. Also, research findings provide suggestions that will enable school management to become more effective in the implementation of changes and the Europeanization of education. | el |
dc.contributor.master | Διεθνείς κι Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευνα | el |
dc.subject.keyword | Πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Σχολική ηγεσία | el |
dc.subject.keyword | Εξευρωπαϊσμός | el |
dc.subject.keyword | Erasmus+ KA1 | el |
dc.subject.keyword | Κινητικότητα | el |
dc.subject.keyword | Επιμόρφωση | el |
dc.date.defense | 2018-07-09 | |