dc.contributor.advisor | Ρετάλης, Συμεών | |
dc.contributor.author | Κονίδη, Αντωνία | |
dc.date.accessioned | 2018-03-28T07:12:00Z | |
dc.date.available | 2018-03-28T07:12:00Z | |
dc.date.issued | 2018-02 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11137 | |
dc.description.abstract | Ο σκοπός της εργασίας αποτελεί η διερεύνηση των απόψεων των φοιτητών με απώλεια όρασης σε θέματα που προκύπτουν κατά την εισαγωγή τους σε κάποιο τριτοβάθμιο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα. Η παρούσα εργασία σε θεωρητικό επίπεδο καλύπτει γνωστικά το αντικείμενο της εισαγωγής ατόμων με προβλήματα όρασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ζητημάτων σχετικά με την προσβασιμότητα, το νομικό, την υποστήριξη, τις εκπαιδευτικές ανάγκες τους. Επιπλέον έμφαση αποδίδεται στους παράγοντες που επιδρούν σε μια επιτυχή ακαδημαϊκή πορεία, στην εκπαίδευση και αντιμετώπιση εκπαιδευτικών προβλημάτων, στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν αλλά και την ετοιμότητα διαχείρισης των φοιτητών με απώλεια όρασης από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Σε ερευνητικό επίπεδο, ο σκοπός της εργασίας εξυπηρετήθηκε με τη συλλογή 4 συνεντεύξεων από φοιτητές με ολική απώλεια όρασης που φοιτούν σε Εκπαιδευτικά Ιδρύματα στην Αθήνα. Το δείγμα αποτελούνταν από 75% (3) άνδρες και 25% (1) γυναίκες, μέσης ηλικίας 22,75 έτη. Από την ανάλυση των στοιχείων των συνεντεύξεων προέκυψε ότι οι φοιτητές με προβλήματα όρασης προσδοκούσαν σε ένα υψηλό επίπεδο υποστήριξης του Εκπαιδευτικού Ιδρύματος κατά την εισαγωγή τους σε αυτό αλλά παρέμειναν μέτρια ικανοποιημένοι από τις πραγματικές συνθήκες που συνάντησαν με προβλήματα στην προσβασιμότητα στους χώρους, στην μετακίνηση, στην έλλειψη υποστηρικτικής τεχνολογίας και εξοπλισμού. Αν και σημειώθηκε ότι ο ρόλος της Γραμματείας ήταν υποστηρικτικός αλλά σε θέματα όπως οι εγγραφές, οι δηλώσεις και οι σημειώσεις. Επιπλέον καταγράφηκε μη ενημέρωση για ύπαρξη Οδηγού Εισαγωγής φοιτητών με απώλεια όρασης, μη καταγραφή εκπαιδευτικών αναγκών και προβλημάτων κατά την εισαγωγή στο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα. Επίσης, οι φοιτητές συνολικά είναι πολύ ικανοποιημένοι από το Εκπαιδευτικό Προσωπικό, μέτρια από την Γραμματεία, τις Υπηρεσίες, την Διοίκηση, τα μαθήματα, τις εξετάσεις, το εκπαιδευτικό υλικό, τον εξοπλισμό και τον χωροταξικό σχεδιασμό και λίγο από τις αίθουσες διδασκαλίας. Πιο ειδικά επεσήμαναν έλλειψη Υπηρεσιών ενημέρωσης και υποστήριξης σε θέματα σίτισης, στέγασης, μετακίνησης και συνοδείας, μη ύπαρξη υποστηρικτικών τεχνολογιών και εξοπλισμού, μην προσαρμογή διδασκαλίας με αποτέλεσμα την δυσκολία συμμετοχής και παρακολούθησης στα μαθήματα, δυσκολία στην εύρεση σημειώσεων, προφορική εξέταση ή ανάγνωση εκφωνήσεων στις εξετάσεις, μη χρήση γραφής Braille και ανυπαρξία εκπαίδευσης σε αυτή, η κατάλληλος χωροταξικός σχεδιασμός δυσκολίες στην πρόσβαση σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους (αίθουσες διδασκαλίας, βιβλιοθήκη, εστιατόριο κ.ά.) λόγω προβλημάτων προσπέλασης, χρήσης ανελκυστήρων και μη ύπαρξης ηχοσημάνσεων. Αναδείχθηκε μέτρια ικανοποίηση από την εισαγωγή των φοιτητών με απώλεια όρασης σε Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στοιχείο ανατροφοδότησης των ΕΙ ώστε να επιλύσουν προβλήματα με απώτερο στόχο τη βελτίωση και ενίσχυση του εκπαιδευτικού συστήματος για την ομαλή εισαγωγή και ένταξή τους στην ακαδημαϊκή κοινότητα. | el |
dc.format.extent | 119 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Οδηγός βοήθειας για φοιτητές με απώλεια όρασης εισαγωγής τους στο Πανεπιστήμιο Πειραιά | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | The purpose of the thesis is to investigate the views of blind students about their introduction to an Educational Institution. This study covers the subject of the introduction of blind people in higher education and issues concerning accessibility, legal framework, support and educational needs. Moreover, emphasis is given to the factors that affect the successful academic career, education, face educational problems and management readiness of blind students from educational institutions. In research, the purpose of the work was served by the collection of 4 interviews by students with total vision loss attending Educational Institutions in Athens. The sample consisted of 75% (3) men and 25% (1) women, mean age 22.75 years. Analysis of interviewed data revealed that blind students expected a high level of support from the Educational Institute when they were introduced to it, but remained moderately satisfied with the real conditions encountered with problems in accessibility, movement, the lack of supportive technology and equipment. Although it was noted that the role of the Secretariat was supportive but on issues such as records, statements and notes. In addition, there was a non-updating of a Guide for Admitting Blind Students, no recording of training needs and problems when introducing to the Educational Institution. Also, overall, students are very satisfied with the Education Staff, moderately by the Secretariat, the Services, the Administration, the lessons, the exams, the educational material, the equipment and the spatial planning and less for the classrooms. More specifically, there was a lack of information and support services on food, housing, transportation and escorts, the lack of support technologies and equipment, the lack of adaptation of teaching, the difficulty of attending the lessons, the difficulty in finding notes, the oral examination or the reading of exams, non-Braille use and lack of training in it, proper spatial planning difficulties in accessing indoors and outdoors (classrooms , library, restaurant, etc.) due to access problems, the use of elevators and no soundtracks. Moderate satisfaction with the introduction of blind students into Educational Institutions has been demonstrated. Feedback element of Educational Institutions to solve problems aimed at improving the education system for smooth introduction and integration into the academic community. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Απώλεια όρασης | el |
dc.subject.keyword | Φοιτητές | el |
dc.subject.keyword | Ανώτατη Εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.date.defense | 2018-02-26 | |