Εμφάνιση απλής εγγραφής

Χρήση ευφυών μεθόδων για προσαρμοστική αξιολόγηση σε ευφυές σύστημα διδασκαλίας

dc.contributor.advisorΤσιχριντζής, Γεώργιος
dc.contributor.authorΜελάς, Ιωάννης Π.
dc.date.accessioned2018-03-19T08:25:18Z
dc.date.available2018-03-19T08:25:18Z
dc.date.issued2017-10
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11090
dc.description.abstractΤα Ευφυή Συστήματα Διδασκαλίας (Intelligent Tutoring Systems) είναι συστήματα που χρησιμοποιούν μεθόδους Τεχνητής Νοημοσύνης για την παροχή εξατομικευμένης διδασκαλίας, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια και κυρίως μέσω του Διαδικτύου έχουν γνωρίσει μεγάλη άνθιση. Τα συστήματα αυτά προσφέρουν εκπαίδευση προσαρμοσμένη στις δυνατότητες και τις ανάγκες των εκάστοτε εκπαιδευόμενων. Ένα σημαντικό μέρος των συστημάτων αυτών, στο οποίο αναπτύσσονται καινοτόμες τεχνολογίες, αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων από το ίδιο το σύστημα διδασκαλίας. Η αξιολόγηση αφορά τον προσδιορισμό του επιπέδου γνώσης ενός μαθητή, η οποία συνήθως γίνεται με τη μέτρηση της απόδοσης του σε ένα ή περισσότερα τεστ που περιέχουν ερωτήσεις-ασκήσεις που αναφέρονται σε ένα σύνολο εννοιών και είναι κλιμακούμενης δυσκολίας. Ένα σημαντικό στοιχείο στην υπόθεση αυτή είναι ο σωστός προσδιορισμός του επιπέδου δυσκολίας των ερωτήσεων-ασκήσεων. Ένα δεύτερο στοιχείο είναι ο σωστός σχεδιασμός των τεστ ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες για τη σωστή αξιολόγηση του κάθε μαθητή, ανάλογα με το περιεχόμενο του μαθήματος που έχει παρακολουθήσει. Ένα τρίτο στοιχείο αφορά τις ευφυείς μεθόδους, δηλαδή την τεχνολογία ή το συνδυασμό τεχνολογιών και αλγορίθμων, που θα χρησιμοποιηθούν για την επίτευξη των παραπάνω δύο στόχων. Συνήθως χρησιμοποιούνται απλές μέθοδοι, όπως π.χ. κανόνες παραγωγής ή σημαντικά δίκτυα. Μια ενδιαφέρουσα ερευνητική κατεύθυνση είναι η χρήση υβριδικών ευφυών τεχνικών, δηλαδή τεχνικών που συνδυάζουν δύο τουλάχιστον γνωστές ευφυείς τεχνικές, όπως είναι π.χ. ο συνδυασμός κανόνων παραγωγής και γενετικών αλγορίθμων. Το αντικείμενο αυτής της μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη των τεχνολογιών που μπορούν να εφαρμοστούν αυτοτελώς και συνδυαστικά για την κατασκευή ολοκληρωμένων Ευφυών Συστημάτων Διδασκαλίας. Επιπλέον, γίνεται αναφορά και μελέτη σε τεχνολογίες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ώστε τα Ευφυή Συστήματα Διδασκαλίας να προσαρμόζονται ανάλογα με τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες για βελτίωση του εκπαιδευόμενου μετά από αξιολόγηση του ίδιου του συστήματος διδασκαλίας.el
dc.format.extent45el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΧρήση ευφυών μεθόδων για προσαρμοστική αξιολόγηση σε ευφυές σύστημα διδασκαλίαςel
dc.title.alternativeSmart technologies for personalized evaluation in a smart application for educationel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικήςel
dc.description.abstractENIntelligent Teaching Systems are systems that use Artificial Intelligence methods to provide personalized teaching, especially in recent years and have evolve through the Internet. These systems offer training tailored to the potentials and needs of students. An important objective of these systems, through which innovative technologies are developed, involves the evaluation of students by the teaching system itself. The evaluation is about determining a student's knowledge, usually by measuring his performance in one or more tests that contain questions-exercises of scale difficulty referring to a set of terms. In this case it is important to define correctly the level of difficulty of the questions-exercises. A second objective is the proper design of the tests to meet the needs of the successfully assess each student, based on the content of the lesson he is attending. A third objective concerns intelligent methods, i.e. technology or combined technology and algorithm, used to achieve the two above mentioned objectives. Simple methods are usually used, such as production rules or important networks. An interesting research approach is the use of hybrid intelligent techniques, i.e. techniques combining at least two known intelligent techniques, the combination of production rules and genetic algorithms. The subject of this postgraduate diploma thesis is the study of technologies that can be applied independently and combined for the development of integrated Intelligent Teaching Systems. In addition, there is a study of technologies that can be used to adapt Intelligent Teaching Systems according to the particularity and need for improvement of the student after evaluation of the teaching system itself.el
dc.contributor.masterΠροηγμένα Συστήματα Πληροφορικήςel
dc.subject.keywordΕξατομικευμένη διδασκαλίαel
dc.subject.keywordΕυφυή εκπαιδευτικά συστήματαel
dc.subject.keywordΗλεκτρονική μάθησηel
dc.date.defense2017-10


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

ΑρχείαΜέγεθοςΤύποςΠροβολή

Δεν υπάρχουν αρχεία που να σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο.

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»