Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΓεωργόπουλος, Νικόλαος
dc.contributor.authorΜαλαγκονιάρη, Μαρία
dc.date.accessioned2018-02-28T11:56:13Z
dc.date.available2018-02-28T11:56:13Z
dc.date.issued2018-02
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11011
dc.description.abstractΣτον 21ο αιώνα, το θέμα της ποιότητας των υπηρεσιών - ειδικά στον τομέα της εκπαίδευσης –αναδεικνύεται ως αναγκαιότητα όλο και περισσότερο τόσο εντός όσο κι εκτός της ελληνικής επικράτειας. Αυτό έχει εντείνει τις προσπάθειες των διαφόρων φορέων – εθνικών και διεθνών – για επισταμένη μέτρηση της ποιότητας των υπηρεσιών, ώστε τα σύγχρονα εκπαιδευτικά ιδρύματα να βελτιώνονται και να γίνονται περισσότερο ανταγωνιστικά. Γι’ αυτό, η εργασία στοχεύει στην ανάδειξη της σημασίας της αξιολόγησης – εσωτερικής κι εξωτερικής - η οποία αποτελεί κύριο άξονα της διασφάλισης της ποιότητας στον τομέα της εκπαίδευσης και θεωρείται αρωγός για μία δημιουργική, καινοτόμα και βιωματική μάθηση. Ακόμη, βασικός στόχος της εργασίας είναι η εφαρμογή των εργαλείων του στρατηγικού μάνατζμεντ στα τρία ελληνικά πανεπιστήμια, τα οποία εξειδικεύονται στους τομείς της οικονομίας και της διοίκησης των επιχειρήσεων: το Πανεπιστήμιο Πειραιώς, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Πιο συγκεκριμένα, στο Μέρος Α’ παρουσιάζονται το θεωρητικό υπόβαθρο του στρατηγικού μάνατζμεντ, οι βασικές έννοιες της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, με ιδιαίτερη αναφορά στην ποιότητα των υπηρεσιών κι η διάρθρωση της ελληνικής ανώτατης εκπαίδευσης. Στο Μέρος Β’ γίνεται ανάλυση τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού περιβάλλοντος της εξεταζόμενης ομάδας κι ακολουθεί η επισκόπηση της μεθοδολογίας της διασφάλισης της ποιότητας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στην Ελλάδα αυτή υλοποιείται υπό την επίβλεψη της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης Ποιότητας (Α.ΔΙ.Π) και του νομικού πλαισίου που την καθορίζει. Ωστόσο, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην εξωτερική αξιολόγηση, γι’ αυτό προβάλλεται η δομή του προτύπου βάσει των απαιτήσεων της Α.ΔΙ.Π. και γίνεται αναλυτική αναφορά στα θετικά και στα αρνητικά στοιχεία, στις προτάσεις για περαιτέρω ανάπτυξη των θετικών και των αναγκαίων αλλαγών για βελτιώσεις των αρνητικών στοιχείων ανά θεματικό άξονα βάσει της τελευταίας αξιολόγησης, η οποία διεξήχθη κατά το διάστημα Οκτώβριος 2015 - Ιούλιος 2016, για τα εξεταζόμενα ιδρύματα. Εν κατακλείδι, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα βάσει της μελέτης των πορισμάτων των προαναφερθέντων εκθέσεων κι ορισμένες προτάσεις για μελλοντική διερεύνηση του θέματος.el
dc.format.extent160el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΣτρατηγική και ποιότητα στην ανώτερη εκπαίδευση: μελέτη περίπτωσης στρατηγικής ομάδαςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.description.abstractENDuring the 21st century, the issue of service quality – especially in the field of education – is demonstrated more and more, not only in the Greek territory but worldwide. This fact has intensified the efforts from various institutions – national and international – for thorough measurement of service quality so that the modern (contemporary) educational institutes will be elevated as the most competitive ones. For that exact reason, this essay aims to highlight the importance of assessment – both internal and external –, which constitutes the main axis for quality assurance in the field of education and it is considered an aid for a creative, innovative and experiential learning. In addition, main target of this essay is the appliance of the tools of strategic management to the Greek Business Schools: University of Piraeus, Athens University of Economics and Business and University of Macedonia. Specifically, in Part A, the theoretical background of strategic management, the basic concepts of Total Quality Management, with meticulous reference to service quality, and the structure of Greek superior education system are presented. In Part B, an analysis of both the internal and external environment of the examined strategic group is performed, followed by an overview of the methodology of quality assurance in Greek superior education system. In Greece, this analysis is being carried out under the supervision of the Hellenic Quality Assurance & Accreditation Agency (HQA) and the legal framework that defines it. However, the interest is focused on the external assessment, and for that reason, the structure of the standard, according to the requirements of HQA, is presented. Also, a detailed report is performed on pros and cons, as well as, suggestions for further development of positive and necessary changes for the improvement per subject based on the latest assessment, which was conducted during the period of October 2015 – July 2016, for the examined universities are presented. In conclusion, useful deductions based on the examination of the findings of the aforementioned reports are drawn and suggestions for future examination of the topic are proposed.el
dc.contributor.masterMBA TQM International - Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων – Ολική Ποιότητα με διεθνή προσανατολισμό (MBA TQM Int)el
dc.subject.keywordΣτρατηγικό μάνατζμεντel
dc.subject.keywordΔιοίκηση ολικής ποιότηταςel
dc.subject.keywordΑνώτατη Εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordStrategic managementel
dc.subject.keywordTotal quality managementel
dc.subject.keywordHigher Educationel
dc.date.defense2018-02


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»