Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΡετάλης, Συμεών
dc.contributor.authorΜανουσάκης, Νικόλαος Εμμανουήλ
dc.date.accessioned2018-02-20T10:16:50Z
dc.date.available2018-02-20T10:16:50Z
dc.date.issued2010-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10948
dc.description.abstractΤο παρόν πόνημα αφορά σε μια θεωρητική αλλά και πρακτική προσέγγιση των τρόπων και των μέσων μιας ηλεκτρονικά υποβοηθούμενης μελέτης της κλασικής γραμματείας, στο πλαίσιο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Εξετάζονται εδώ, τόσο το θεωρητικό σχήμα της προσέγγισης αυτής, όσο και η εφαρμογή της στην πράξη. Στο πρώτο μέρος της εργασίας αναλύονται οι κατευθυντήριες γραμμές της θεωρίας και τα πλέον σημαίνοντα ψηφιακά μέσα που την πραγματώνουν. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζονται οι όροι και τα αποτελέσματα μιας πειραματικής δράσης που συντελέστηκε με στόχο την δοκιμή της υπό ανάλυση προσέγγισης σε πραγματικές συνθήκες. Αρχικά γίνεται αναφορά στη θεωρία που εμπλαισιώνει την πειραματική δράση και έχει ως κύριους άξονες την ανάλυση του διδακτικού μοντέλου της μεικτής εκπαίδευσης, που χρησιμοποιήθηκε στο πείραμα και την σε αδρές γραμμές περιγραφή του Συστήματος Διαχείρισης της Μάθησης (Learning Management System/ LMS) Moodle μέσω του οποίου αυτό υλοποιήθηκε. Εξετάζεται επίσης ο τρόπος αξιοποίησης του εν λόγω συστήματος καθ’ όλη την πειραματική διαδικασία. Ακόμη αναλύονται εδώ διεξοδικά, όλα τα ψηφιακά εργαλεία μέσω των οποίων πραγματοποιήθηκε η δράση (Perseus, LSJ, Μικρός Απόπλους κλπ). Το δεύτερο μέρος της εργασίας αφορά ακραιφνώς στην περιγραφή του εκπαιδευτικού πειράματος. Παρουσιάζονται πλήρως οι στόχοι, η οργάνωση, ο τρόπος υλοποίησης, τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα του διεξαχθέντος πειράματος. Συγκροτείται έτσι το ερευνητικό πρωτόκολλο της δράσης. Το πείραμα πραγματοποιήθηκε στο τμήμα Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών , στον τομέα κλασικών σπουδών. Έλαβε χώρα στο διάστημα από 29 Σεπτεμβρίου 2009 ως έως και 28 Ιανουαρίου 2010 και συμμετείχαν οι εγγεγραμμένοι φοιτητές του μαθήματος κορμού του 3ου εξαμήνου σπουδών Αρχαία Ελληνική Φιλολογία, Σοφοκλέους Φιλοκτήτης (ΦΑ21). Στόχος της ανά χείρας εργασίας είναι η σύζευξη δυο πεδίων έρευνας. Αυτού της εκπαιδευτικής τεχνολογίας και αυτού της κλασικής φιλολογίας. Όντας τα πεδία αυτά εκ διαμέτρου αντίθετα στοχοθετικά, βρίσκουν σημείο επαφής στην διδακτική πράξη. Έτσι προσπάθεια μας είναι, να αναδείξουμε το γεγονός αυτό και όλες τις πτυχές του. Πώς δηλαδή η κλασική γραμματεία εν προκειμένω, μπορεί να αποτελέσει γόνιμο πεδίο διδασκαλίας σε μια ηλεκτρονικά υποστηριζόμενη εκπαιδευτική δράση.el
dc.format.extent262el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΗ χρήση των ψηφιακών μέσων στη μελέτη της κλασικής γραμματείας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (το παράδειγμα της διδασκαλίας του Σοφόκλειου Φιλοκτήτη στο Τμήμα Φιλολογίας του Ε.Κ.Π.Α.)el
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThis work is a theoretical and practical approach to the ways and means used in a computer-assisted study of Classics in higher education. We examine here both the theoretical schema of such a study, and its application in practice. In the first part of the work we analyze the theoretical guidelines and the most influential digital media and resources employed. In the second part we present the conditions and results of a relevant pilot project. Initially, we focus on the theory that enframes the experiment: the teaching modelof Blended Learning. Consequently, we discuss the Learning Management System(LMS) via which our experiment was implemented. Moreover, we analyze in detail all the digital tools used in the project (Perseus, LSJ, Mikros Apoplous, etc.). The second part of this work is devoted to thoroughly presenting our educational experiment. We discuss its objectives, ways of organizing, implementation method, results and conclusions. This way we provide the research protocol of our experiment, which was carried out at the Department of Classical Studies of the Universityof Athens from September 29, 2009 to January 28, 2010. The participants were students of the 3rd semester of the graduate programme, enrolled at the Ancient Greek Literature course (Sophocles Philoctetes (FA21)). The main objective of the present work is the osmosis of two fields of research:educational technology and Classics. Because of the diametrically opposite nature ofthe fields, we attempted to find a point of contact between them in teaching, and hence our effort was to highlight this fact and all its aspects. We hope we made clear how Classics can be a fruitful field for computer supported education.el
dc.contributor.masterΔιδακτική της Τεχνολογίας και Ψηφιακά Συστήματαel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτική τεχνολογίαel
dc.subject.keywordΚλασική γραμματείαel
dc.subject.keywordΔιδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστήel
dc.subject.keywordΚλασική φιλολογίαel
dc.date.defense2018-02


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»