Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΤζαννάτος, Ερνέστος
dc.contributor.authorΒλυσίδης, Γεώργιος
dc.date.accessioned2018-01-26T09:32:57Z
dc.date.available2018-01-26T09:32:57Z
dc.date.issued2017-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10919
dc.description.abstractΗ εισαγωγή της εργασίας επιχειρεί μια γενική προσέγγιση της σημαντικότητας της ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Παράλληλα, γίνεται αναφορά στην επικινδυνότητα που αντιμετωπίζουν τα πλοία που ταξιδεύουν στη θάλασσα και τα ατυχήματα που είναι αποτέλεσμα των αυξημένων κινδύνων που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στο χώρο της ναυτιλίας και ειδικότερα αυτών που εργάζονται σε ένα πλοίο. Στη συνέχεια γίνεται λόγος για την έννοια του ναυτικού ατυχήματος καθώς και των συνηθέστερων λόγων που αυτά συμβαίνουν. Το πρώτο κεφάλαιο της παρούσας εργασίας πραγματεύεται αρχικά τις βασικές έννοιες που σχετίζονται με τα θαλάσσια ατυχήματα και συμβάντα. Έπειτα αναλύεται με μεγάλη λεπτομέρεια ο τομέας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Αρχικά γίνεται μια σύντομη ιστορική αναδρομή που αφορά τη γέννηση και την εξέλιξη του κλάδου αυτού της εμπορικής ναυτιλίας και στη συνέχεια αναλύονται σημαντικές, συνολικά, πτυχές που αφορούν τα εμπορευματοκιβώτια, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα καθώς και οικονομικά στοιχεία που σχετίζονται με αυτή τη κατηγορία εμπορικών μεταφορών. Το δεύτερο κεφάλαιο ξεκινάει με μια μικρή αναφορά για τους κινδύνους και την λιμενική βιομηχανία. Στη συνέχεια αναλύονται οι κατηγορίες κινδύνων και ναυτικών ατυχημάτων, με ειδικότερη αναφορά στα θαλάσσια ατυχήματα. Το κεφάλαιο ολοκληρώνεται με αναλυτική αναφορά στη διερεύνηση ναυτικών ατυχημάτων και συμβάντων καθώς και στο σκοπό της διερεύνησης. Παράλληλα γίνεται και μια μικρή ιστορική αναδρομή στο θεσμό της διερεύνησης ατυχημάτων. Στο τρίτο κεφάλαιο πραγματοποιείται μια προσέγγιση της νομικής υπόστασης του νομικού πλαισίου που διέπουν τις θαλάσσιες μεταφορές. Η προσέγγιση αυτή έχει διπλή υπόσταση αφού γίνεται αναφορά σε διεθνές και εθνικό επίπεδο. Το κεφάλαιο έχει εκτενή αναφορά στο Διεθνή Ναυτιλιακός Οργανισμός (International Maritime Organization, IMO), που είναι ένα εξειδικευμένο όργανο των Ηνωμένων Εθνών, υπεύθυνο για την ρύθμιση της ναυτιλίας διεθνούς εμπορίου σε σχέση με την ασφάλεια από ατυχήματα και από ανθρώπινη απειλή, και την αποτροπή και έλεγχο της θαλάσσιας ρύπανσης από τα πλοία. Ο κεφάλαιο ολοκληρώνεται με μια σύντομη ανασκόπηση των θαλάσσιων ατυχημάτων. Το τέταρτο κεφάλαιο αναλύει τα θαλάσσια ατυχήματα και συμβάντα σε σχέση με τη σημαντικότερη αιτία των ατυχημάτων, τον ανθρώπινο παράγοντα και τα ανθρώπινα σφάλματα. Η ανάλυση περιλαμβάνει το σύστημα το ναυτικό σύστημα ως ένα σύστημα ανθρώπων. Γίνεται αναφορά για την αλληλεπίδραση της τεχνολογίας, του περιβάλλοντος και των οργανωτικών παραγόντων. Τέλος, αναλύονται θέματα ανθρώπινων παραγόντων στη θαλάσσια βιομηχανία που σχετίζονται με τα ατυχήματα. Οι βασικοί παράγοντες είναι η κούραση, οι ανεπαρκείς επικοινωνίες, η ανεπαρκής γενική τεχνική γνώση, η ανεπαρκής γνώση των συστημάτων των πλοίων και το επικίνδυνο φυσικό περιβάλλον. Στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται εκτενής αναφορά στα ατυχήματα με πλοία κατά το χρονικό διάστημα 2011 έως 2015 και παρουσιάζονται πληροφορίες σχετικές με τα θαλάσσια ατυχήματα και τη σοβαρότητά τους, τους βασικούς τύπους πλοίων που συμμετείχαν στα θαλάσσια ατυχήματα, τη φύση των θαλάσσιων ατυχημάτων και συμβάντων (ατυχήματα του πλοίου και εργατικά ατυχήματα σε πλοίο), τη τοποθεσία των θαλάσσιων ατυχημάτων και συμβάντων, τους παράγοντες που συμβάλλουν στα ατυχήματα, τις συνέπειες ατυχημάτων (σε πλοία και ανθρώπους), τη κατανομή με βάση το είδος του φορτηγού πλοίου και τέλος τα ατυχήματα σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.el
dc.format.extent108el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΑτυχήματα σε πλοία εμπορευματοκιβωτίωνel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThe introduction of the work attempts a general approach to the importance of shipping worldwide. At the same time, reference is made to the risk posed by ships sailing at sea and the accidents resulting from the increased risks faced by shipping workers, and in particular those working on board a ship. Then we talk about the concept of maritime accidents as well as the most common reasons why they happen. The first chapter of this work deals initially with the basic concepts related to marine casualties and incidents. Then, the container ship sector is analyzed in great detail. Initially, there is a brief historical review of the birth and development of this merchant shipping industry, and then an analysis of important overall aspects relating to containers, container ships, advantages and disadvantages as well as economic data associated with it the category of commercial transport. The second chapter begins with a small report on dangers and the port industry. The following are the categories of risks and marine casualties, with particular reference to marine casualties. The chapter is completed with a detailed report on the investigation of marine casualties and incidents as well as the purpose of the investigation. At the same time, there is a small historical review of the accident investigation institution. The third chapter provides an approximation of the legal status of the legal framework governing maritime transport. This approach has a dual status as it is referred to internationally and nationally. The chapter has been extensively referred to the International Maritime Organization (IMO), a United Nations specialized agency responsible for regulating international shipping in relation to accident and human security, and to prevent and control of marine pollution by ships. The chapter ends with a brief review of marine casualties. The fourth chapter analyzes marine accidents and incidents in relation to the major cause of accidents, human factor and human error. Analysis includes the system as the naval system as a human system. Reference is made to the interaction of technology, the environment and organizational factors. Finally, we analyze issues of human factors in the maritime industry related to accidents. Key factors include fatigue, inadequate communications, inadequate general technical knowledge, poor knowledge of ship systems and the dangerous natural environment. In the fifth chapter, an extensive report is made on shipwrecks in the period 2011 to 2015 and information on marine casualties and their severity is presented, the main types of ships involved in marine casualties, the nature of marine casualties and incidents ships and accidents at work on board), the location of marine casualties and incidents, the contributing factors to accidents, the consequences of accidents (on ships and people), the distribution by type cargo ship and finally accidents on container ships.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΕμπορευματοκιβώτιαel
dc.subject.keywordΘαλάσσιες μεταφορέςel
dc.subject.keywordΘαλάσσια ατυχήματαel
dc.subject.keywordΛιμενική βιομηχανίαel
dc.subject.keywordΝομικό πλαίσιοel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»