Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΘεοδωρόπουλος, Σωτήριος
dc.contributor.authorΜπιθούλκα, Χρυσούλα - Χρυσαυγή
dc.date.accessioned2018-01-25T16:48:38Z
dc.date.available2018-01-25T16:48:38Z
dc.date.issued2017-08
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10895
dc.description.abstractΣτόχος της διπλωματικής αυτής εργασίας ήταν να αναλύσει τη ναυτική εργασία στην Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα, στόχος της διπλωματικής αυτής εργασίας ήταν να αναλύσει τη σπουδαιότητα της ναυτικής εργασίας γενικότερα στα πλαίσια της παγκόσμιας ναυτιλίας, αλλά και ειδικότερα στα πλαίσια της ελληνικής ναυτιλίας, παρουσιάζοντας το πλαίσιο που διέπει τη ναυτική εργασία, αλλά και αξιολογώντας τις τάσεις και συνθήκες της ναυτικής εργασίας, τόσο σε εθνικό επίπεδο, όσο και με βάση τις γενικότερες τάσεις της παγκόσμιας ναυτικής εργασίας. Όπως προέκυψε από την ανάλυση, οι ναυτικοί είναι άκρως σημαντικοί για τη ναυτιλία και τους πλοιοκτήτες. Το επάγγελμα του ναυτικού έχει συγκεκριμένες ιδιαιτερότητες, όπως το ότι η εργασία του ναυτικού δεν έχει συγκεκριμένη γεωγραφική βάση, αφού οι ναυτικοί καλούνται να ταξιδεύουν σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη, ακολουθώντας το πλοίο στο οποίο εργάζονται. Συνάμα, οι ναυτικοί πρέπει να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν πολύ απαιτητικές τεχνολογίες, γεγονός που καθιστά ακόμη πιο μεγάλη τη σημασία τους για την ασφαλή λειτουργία των πλοίων. Κύρια τάση της παγκόσμιας ναυτικής εργασίας αποτελεί η δυνατότητα των πλοιοκτητών να επανδρώνουν τα πλοία τους με πληρώματα διαφόρων εθνικοτήτων, καθώς και η θέλησή τους να τα επανδρώνουν με πληρώματα χαμηλού κόστους από λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες, οι οποίοι επιλέγονται λόγω κόστους. Σε διεθνές επίπεδο, η ναυτιλία διέπεται από διάφορους φορείς, όπως ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας (International Labour Organization, ILO) και η Διεθνής Ομοσπονδία Eργατών Μεταφορών (International Transport Workers' Federation, ITF), ενώ η βασική σύμβαση η οποία διέπει τη ναυτική εργασία σε παγκόσμιο επίπεδο είναι η Διεθνής Σύμβαση Εργασίας, η οποία συντάχθηκε από τον ILO και εφαρμόζεται από το 2006. Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί έναν κλάδο με τεράστια σημασία για την ελληνική οικονομία, αφού προσφέρει έσοδα και απασχόληση τόσο άμεσα, όσο και έμμεσα σε κλάδους που συνδέονται με αυτόν της ναυτιλίας. Όσον αφορά τη ναυτική εργασία στην Ελλάδα, κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί η μείωση του ποσοστού των Ελλήνων ναυτικών στα πληρώματα των πλοίων, κυρίως λόγω του υψηλού κόστους τους, σε σύγκριση με τους ξένους ναυτικούς που προέρχονται από λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες. Οι Έλληνες υποψήφιοι ναυτικοί έχουν τη δυνατότητα να εκπαιδευτούν στις Α.Ε.Ν., οι οποίες προσφέρουν τόσο θεωρητική, όσο και πρακτική εκπαίδευση. Παρά την ηγετική θέση της ελληνικής ναυτιλίας, η ναυτική εργασία στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται από σημαντικά προβλήματα, όπως είναι η κούραση των ναυτικών λόγω των υψηλών απαιτήσεων της ναυτικής εργασίας και ο αυξημένος ανταγωνισμός από ξένους ναυτικούς. Παράλληλα, οι συνθήκες εκπαίδευσης στις Α.Ε.Ν. δεν είναι οι ιδανικές, ενώ ο χαμηλός κρατικός προϋπολογισμός για τις Α.Ε.Ν., σε συνδυασμό με το ότι οι ναυτικοί κατώτερων βαθμίδων δεν έχουν πολλές ευκαιρίες εκπαίδευσης, αποτελούν πρόσθετα προβλήματα που υφίστανται στη ναυτική εργασία. Βάση των παραπάνω, το ελληνικό κράτος πρέπει να συνεισφέρει στη μείωση του κόστους των Ελλήνων ναυτικών, αλλά και στη μείωση της φορολογίας των πλοιοκτητών, ενώ η προώθηση των γυναικών σε θέσεις πλοίων θα μπορούσε να βοηθήσει τους πλοιοκτήτες στο να αντιμετωπίσουν την έλλειψή τους σε έμπειρα και καταρτισμένα στελέχη,. Συνιστάται επίσης η βελτίωση των συνθηκών εργασίας στα πλοία, ενώ θεωρείται ως απαραίτητο το να βελτιωθούν οι συνθήκες εκπαίδευσης στις Α.Ε.Ν. και να προωθηθεί περεταίρω η λειτουργία ιδιωτικών ναυτικών σχολών.el
dc.format.extent85el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΑπασχόληση και λειτουργία της αγοράς ναυτικής εργασίας στην Ελλάδαel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThe aim of this dissertation was to analyze maritime employment in Greece. More specifically, the aim of this dissertation was to identify and analyze the importance of maritime employment within both the wider context of the global shipping industry and the narrower context of the Greek shipping industry, providing the overall framework determining maritime employment, and assessing the trends and conditions of maritime employment in a both national and international context. The analysis indicated that the seafarers are very important for ship owners and the shipping industry in general. The occupation of seafarers is subject to many special characteristics, such as that seafarers do not have a particular geographical basis of their occupations, since they have to follow their ships all over the seas of the world. Moreover, seafarers need to operate modern and complex technologies, which makes them even more important for the safe operation of their ships. A main trend in the global maritime employment is the ability of ship owners to man their ships with crews of different nationalities, as well as their will to man them with low-cost crews from less developed countries. In an international context, the shipping industry is governed and regulated by a number of international authorities, such as the International Maritime Organization (IMO), the International Labour Organization (ILO), and the International Transport Workers' Federation (ITF), while the basic convention of maritime employment within a global context is ILO’s Maritime Labour Convention, which was adopted by ILO in 2006. The Greek shipping industry is one of the most important industries for the Greek national economy, since it offers revenues and employment both directly and indirectly through the industries and sectors that are closely linked with the shipping industry. As far as maritime employment in Greece is concerned, a central characteristic identified is the decreasing number of Greek seafarers working on ships, mainly because of their highest cost compared with that of foreign seafarers coming from less developed countries. Greek candidates for the occupation of seafarers have the ability to get educated in the Greek Commercial Shipping Academies, which offer both theoretical and practical education. Despite the leading position of the Greek shipping industry within a global context, maritime employment in Greece is still subject to major problems, such as seafarers’ fatigue due to the increased obligations and challenges of their occupation, and the competition that Greek seafarers have to face from their foreign counterparts. Next to that, educational and overall conditions in the Greek Commercial Shipping Academies are not the optimal ones, while governmental budget for such academies and the education of seafarers in general is low. The above, combined with the low education opportunities that seafarers of lower hierarchical levels are subject to, form additional problems that the Greek maritime employment is subject to. Within the above context, it is recommended that the Greek state shall enhance the reduction of the cost of Greek seafarers and the taxes that Greek ship owners have to face, while the increased promotion of women in seafarers’ positions could help ship owners in dealing with the shortages of skilled and experienced labour they currently face. What is more, this dissertation recommends that working conditions on ships shall improve, while it is also considered as highly necessary for educational conditions in the Greek shipping academies to also improve, while at the same time further promoting the establishment and operation of private shipping schools and academies.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΝαυτική εργασίαel
dc.subject.keywordΑνθρώπινο δυναμικόel
dc.subject.keywordΕθνική oικονομίαel
dc.subject.keywordShippingel
dc.subject.keywordMaritime employmentel
dc.subject.keywordHuman resourcesel
dc.subject.keywordNational Economyel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»