Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΜποχώρης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΠαρδάλης, Κοσμάς
dc.date.accessioned2018-01-23T09:34:32Z
dc.date.available2018-01-23T09:34:32Z
dc.date.issued2017-11
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10760
dc.description.abstractΟ σκοπός της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας είναι να εξετάσει την έννοια της ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση καθώς και την εφαρμογή της μεθοδολογίας Lean Six Sigma στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης για την αύξηση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική ανασκόπηση και αναλύθηκαν οι δημοσιεύσεις που εξετάζουν την εφαρμογή του Lean Six Sigma στα εκπαιδευτικά ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης και επισημάνθηκαν οι σημαντικότερες πτυχές των εν λόγω εφαρμογών. Αρχικά καταγράφονται οι προσπάθειες προσδιορισμού των διαστάσεων ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση και στη συνέχεια αναλύονται τα κίνητρα εφαρμογής του Lean Six Sigma, οι κρίσιμοι παράγοντες, οι προκλήσεις που αντιμετωπίζονται καθώς και τα οφέλη εφαρμογής. Παράλληλα εξετάζονται οι περιπτώσεις πρακτικής εφαρμογής του Lean Six Sigma στον ακαδημαϊκό τομέα και στις Διοικητικές Υπηρεσίες των Πανεπιστημίων. Επιπρόσθετα γίνεται ανάλυση της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ανώτατη Εκπαίδευση όπου διαπιστώνεται ότι κάποιες από τις διαστάσεις ποιότητας που εξετάζονται στην βιβλιογραφία αποτελούν ήδη κρίσιμα σημεία αναφοράς της εν λόγω πολιτικής. Η καθιέρωση δεικτών για τις ανωτέρω διαστάσεις ποιότητας και οι στόχοι που τίθενται για τη βελτίωσή τους, από τις αρμόδιες αρχές της ΕΕ, καταδεικνύουν την κεντρική τάση για αύξηση της ποιότητας της εκπαίδευσης στα Πανεπιστήμια. Καθώς η μεθοδολογία Lean Six Sigma εφαρμόζεται όλο και περισσότερο στην Ανώτατη Εκπαίδευση στο εξωτερικό, αυτή θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και από τα ελληνικά Πανεπιστήμια σαν απάντηση στην όλο και αυξανόμενη πίεση για αύξηση της ποιότητας της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας έδειξε ότι υπάρχει πολυποίκιλη συσσωρευμένη εμπειρία, η αξιοποίηση της οποίας θα βοηθούσε τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα στην Ελλάδα να εφαρμόσουν την μεθοδολογία Lean Six Sigma με επιτυχία. Εκτιμάται ότι η σε μεγάλη κλίμακα εφαρμογή της μεθοδολογίας που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο KAUST ενσωματώνει την πλειοψηφία των συμπερασμάτων της βιβλιογραφίας και θα μπορούσε να αποτελέσει πρότυπο οδηγό για την εφαρμογή της μεθοδολογίας σε ελληνικά Πανεπιστήμια.el
dc.format.extent122el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΗ εφαρμογή του Lean Six Sigma για τη βελτίωση της ποιότητας της Ανώτατης Εκπαίδευσηςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΕυρωπαϊκό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων – Ολική Ποιότητα (ΕΜΠΣ.ΔΕ-ΔΟΠ)el
dc.subject.keywordΠοιότηταel
dc.subject.keywordΑνώτατη Εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordel
dc.subject.keywordΒελτίωση ποιότηταςel
dc.subject.keywordSix sigma (Quality control standard)el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»