dc.contributor.advisor | Βλάχος, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Λαρίση, Μαρία-Άννα | |
dc.date.accessioned | 2018-01-19T07:56:18Z | |
dc.date.available | 2018-01-19T07:56:18Z | |
dc.date.issued | 2017-09 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10655 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τη συνεισφορά των υποχρεωτικών
διατάξεων του ΙΜΟ για την ασφάλεια στη θάλασσα και την πρόληψη της ρύπανσης στην
ποιοτική διαχείριση των ναυτιλιακών επιχειρήσεων. Θα γίνει ανάλυση των διατάξεων του
ΙΜΟ, με εστίαση στο περιβαλλοντικό κομμάτι και η επίδραση αυτών στο λειτουργικό κόστος
μιας ναυτιλιακής εταιρείας.
Η μείωση των ναυτικών ατυχημάτων είναι βασικός σκοπός του ΙΜΟ, ο οποίος λειτουργεί
σε συνεργασία με τις Κυβερνήσεις στο πεδίο των κανονισμών και πρακτικών που σχετίζονται
με κάθε είδους τεχνικά θέματα που επηρεάζουν τη ναυτιλία διεθνώς.
Επίσης η ενθάρρυνση υιοθέτησης υψηλότερων προτύπων σε θέματα ασφάλειας και
αποδοτικότητας της ναυσιπλοΐας καθώς και η πρόληψη της ρύπανσης αλλά και η αποζημίωση
από ναυτικές απαιτήσεις αποτελούν σκοπούς του ΙΜΟ.
Το διεθνές αυτό πρότυπο διαχείρισης υιοθετήθηκε από τον Διεθνή Ναυτιλιακό
Οργανισμό ( International Maritime Organization ) το Νοέμβριο του 1993 για να εισαγάγουν
την σπουδαιότητα του ανθρώπινου παράγοντα στους κανονισμούς ασφαλείας και εμπορικών
πλοίων διεθνώς, περιλαμβάνοντας απαιτήσεις για τις διαχειρίστριες εταιρίες τους.
Η απόφαση για την υποχρεωτική εφαρμογή του κώδικα ΙSM καθώς και πολλών άλλων
κανονισμών, προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση σε όλους τους φορείς που εμπλέκονται: στις
διοικήσεις σημαιών, στις ασφαλιστικές ενώσεις, στις ίδιες τις ναυτιλιακές εταιρίες κλπ.
Αποφάσισα λοιπόν να ασχοληθώ με την ασφάλεια στη θάλασσα μέσω των διατάξεων
του IMO δεδομένου ότι αποτελεί ένα παγκοσμίως σημαντικό μέτρο για την αντιμετώπιση
ναυτικών ατυχημάτων και για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Σημασία θα
δοθεί στην εκτενή ανάλυση του ISM, του ISPS καθώς και άλλων συναφών με το θέμα
διατάξεων, όπως STCW, MARPOL, SOLAS καθώς και ανάλογων “conventions” αντίστοιχων
του ΙΜΟ διεθνών οργανισμών όπως το ILO (MLC) κλπ.
Ερωτήματα που καλούνται να απαντηθούν είναι πως οι παραπάνω διατάξεις λειτουργούν
στην πράξη και πώς θα πρέπει να εφαρμόζονται από τις ναυτιλιακές εταιρείες; Οι μέθοδοι που
εν τέλει ακολουθούνται είναι αποτελεσματικές; Και τέλος, κατά πόσο αυτές οι διατάξεις
επηρεάζουν το λειτουργικό κόστος των εταιρειών; | el |
dc.format.extent | 131 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Η επίδραση των νέων περιβαλλοντικών διατάξεων του ΙΜΟ στην διαφοροποίηση του λειτουργικού κόστους μιας ναυτιλιακής εταιρείας | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | This thesis discusses the contribution of the mandatory ΙΜΟ conventions on maritime
safety and pollution prevention for quality management in shipping companies. The IMO
provisions will be analyzed, focusing on the environmental segment and their impact on the
operating costs of a shipping company.
The reduction of accidents at sea is the main purpose of the IMO, which operates in
cooperation with the Governments in the area of regulations and practices relating to technical
matters of all kinds affecting shipping globally.
Also encouraging the adoption of higher standards of safety and efficiency of navigation
and pollution prevention as well as compensation of naval requirements are objectives of IMO.
This international management standard was adopted by the IMO (International Maritime
Organization) in November 1993 to introduce the importance of human factors and safety
regulations for commercial vessels worldwide, including requirements for their managing
companies.
The decision on the enforcement of the ISM Code as well as many other regulations, has
caused great inconvenience to all parties involved: the administrations flags, insurance
associations, shipping companies themselves, etc.
I have decided to deal with maritime safety through the IMO provisions as it is an
important global measure for dealing with maritime accidents and for the safety of human life
at sea. Importance will be given to the extensive analysis of ISM, ISPS and other relevant
provisions such as STCW, MARPOL, SOLAS and similar "conventions" corresponding to
IMO international organizations such as ILO (MLC) etc.
Questions to be answered are how the above provisions work in practice and should they
be implemented by shipping companies? Are the methods finally followed are effective?
Finally, whether these provisions affect the operating costs of companies? | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | IMO | el |
dc.subject.keyword | Ασφάλεια στην ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Ποιοτικός έλεγχος | el |
dc.subject.keyword | Ναυτιλιακές εταιρείες | el |
dc.subject.keyword | Κώδικας ISM | el |