Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η επαγγελματική ικανοποίηση και αξιολόγηση του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού στα στρατιωτικά νοσοκομεία της Αθήνας

dc.contributor.advisorΚαρκαλάκος, Σωτήριος
dc.contributor.authorΠαπαζαφειροπούλου, Μαρίνα
dc.date.accessioned2018-01-19T07:38:54Z
dc.date.available2018-01-19T07:38:54Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10652
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η μέτρηση της ικανοποίησης των εργαζομένων αποτελεί ένα από τα βασικά θέματα που πρέπει να απασχολούν τις διοικήσεις των οργανισμών. Αυτό επιβάλλεται για λόγους τόσο οργανωτικούς όσο και ανθρωπιστικούς, καθώς η επαγγελματική ικανοποίηση των εργαζομένων συνδέεται άμεσα με την καλή σωματική και ψυχική τους υγεία. Σκοπός: Βασικός σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει το βαθμό της επαγγελματικής ικανοποίησης του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού που υπηρετεί στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας. Επιπρόσθετοι στόχοι της, ήταν να συγκρίνει τις εννέα διαστάσεις ικανοποίησης μεταξύ τους καθώς και να συσχετίσει κάθε διάσταση με τα δημογραφικά στοιχεία των συμμετεχόντων. Υλικό - Μέθοδος: Για τη συλλογή των δεδομένων, χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο αποτελούμενο από δύο θεματικές ενότητες: η πρώτη αφορούσε τα δημογραφικά και κοινωνικο - οικονομικά χαρακτηριστικά του δείγματος, ενώ η δεύτερη αποτελούνταν από το στατιστικό εργαλείο Job Satisfaction Survey - JSS του Καθηγητή Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου της Νότιας Φλόριντα, Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, Paul Spector (ελεύθερη χρήση διαδικτυακά). Το δείγμα της μελέτης αποτέλεσαν 111 ιατροί και νοσηλευτές, διαφορετικών ειδικοτήτων και κλινικών, που εργάζονταν στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας κατά το χρονικό διάστημα 2 μηνών (Μάιος - Ιούνιος 2017). Η στατιστική ανάλυση πραγματοποιήθηκε με τη χρήση του προγράμματος Statistical Package for Social Sciences (SPSS) έκδοση 19.0 for Windows. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν ως σημαντικούς παράγοντες εργασιακής ικανοποίησης τον τρόπο άσκησης της εποπτείας καθώς και τους ανθρώπους που την ασκούν στο Νοσοκομείο (προϊστάμενες αρχές), τη συνεργασία και τις σχέσεις με τους συναδέλφους και τη φύση της ίδιας της εργασίας (παροχή ιατρικών και νοσηλευτικών υπηρεσιών). Οι τρεις αυτοί παράγοντες είναι οι μοναδικοί από τους εννέα παράγοντες του ερωτηματολογίου που προκαλούν εργασιακή ικανοποίηση στο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό του Νοσοκομείου. Στατιστικά σημαντικές αποδείχτηκαν, η σχέση του φύλου των ερωτηθέντων με την ικανοποίηση που αντλούν από τη συνεργασία τους με τους συναδέλφους καθώς επίσης η σχέση της ηλικίας και των ετών προϋπηρεσίας με την ικανοποίηση που αντλούν από τη φύση της εργασίας τους. Επιπρόσθετα, σημαντική ήταν η σχέση των βασικών επαγγελματικών σπουδών με την ικανοποίηση που αντλούν από τις ενδεχόμενες ανταμοιβές και τη σχέση που έχει το καθεστώς εργασίας (μόνιμος υπάλληλος/συμβασιούχος) και το επάγγελμα (ιατρός/ νοσηλευτής/τρια) με την ικανοποίηση που αντλούν οι εργαζόμενοι από το μισθό. Τέλος, σημαντική ήταν η σχέση της οικονομικής κατάστασης των συμμετεχόντων με την ικανοποίηση που αντλούν από τις συνθήκες λειτουργίας ενώ δεν υπήρξαν σημαντικές διαφορές στις βαθμολογίες ικανοποίησης των συμμετεχόντων ανάλογα με την οικογενειακή τους κατάσταση. Συμπεράσματα: Όσον αφορά τη συνολική ικανοποίηση από την εργασία, το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό βιώνει εργασιακή δυσαρέσκεια. Το 11,7% από τους συμμετέχοντες στην έρευνα δήλωσαν ικανοποιημένοι από την εργασία τους στο Νοσοκομείο. Οι ερωτηθέντες που τήρησαν ουδέτερη στάση (ούτε δυσαρεστημένοι/ούτε ικανοποιημένοι) κυμάνθηκαν στο 52,3%, ενώ εργασιακή δυσαρέσκεια εξέφρασε το 36% του δείγματος. Από τη στατιστική ανάλυση προέκυψε ότι δεν υπάρχει σημαντικά στατιστική σχέση μεταξύ της συνολικής εργασιακής ικανοποίησης και των δημογραφικών αλλά και εργασιακών στοιχείων.el
dc.format.extent163el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΗ επαγγελματική ικανοποίηση και αξιολόγηση του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού στα στρατιωτικά νοσοκομεία της Αθήναςel
dc.title.alternativeJob satisfaction and evaluation of medical and nursing staff in the military hospitals of Athensel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENBackground: Measuring employee satisfaction is one of the key issues that should be of concern to administrations of organizations. This is necessary for reasons both organizational and humanitarian, as job satisfaction of employees is directly linked to good physical and mental health. Aim: The main purpose of this study was to investigate the degree of job satisfaction of medical and nursing staff in the 251 Hellenic Air Force General Hospital. Additional goals, were to compare the nine dimensions of satisfaction with each other and to correlate each dimension with the demographics of the participants. Methods: For the data collection, a questionnaire was used which was composed from two thematic units: the first concerning the demographic and the socio – economic characteristics of the sample, while the second constituted of the statistical tool Job Satisfaction Survey - JSS of the Professor of Psychology at the University of South Florida, USA, Dr. Paul Spector (free online use). The sample of the study consisted of 111 doctors and nurses, of different disciplines and clinics, who were working at the 251 Hellenic Air Force General Hospital for a period of 2 months (May - June 2017). The statistical analysis of the data was performed by the use of SPSS 19.0 for Windows. Results: The results of the research showed that the manner of supervision (immediate supervisors), the collaboration and the relations with the cooperators, the nature of work (provision of medical and nursing services) were the most important factors of job satisfaction of medical and nursing staff. These three factors are the only one of the nine questionnaire factors that cause job satisfaction in the medical and nursing staff of the hospital. Statistically significant has been, the relationship between the sexes of the respondents and the satisfaction they derive from their cooperation with co-workers as well as the relationship of age and years of service with the satisfaction they derive from the nature of their work. In addition, the relationship between basic professional studies and satisfaction with the potential rewards and the relationship between the employment status (permanent staff / contract staff) and the job (medical/nurse) with the satisfaction that employees earn from the salary was important. Finally, the relationship between the financial situation of the participants and the satisfaction they derive from the operating conditions was significant, while there were no significant differences in the participants' satisfaction scores according to their marital status. Conclusions: Concerning overall job satisfaction, medical and nursing staff experiences work dissatisfaction. 11.7% of the participants were satisfied with their work at the Hospital. Respondents who held a neutral position (neither dissatisfied / nor satisfied) ranged at 52.3%, while 36% of the sample expressed working dissatisfaction. Statistical analysis revealed that there is no significant statistical relationship between total work satisfaction and demographic and working data.el
dc.contributor.masterΟικονομικά και Διοίκηση της Υγείαςel
dc.subject.keywordΕργασιακή ικανοποίησηel
dc.subject.keywordΝοσηλευτικό προσωπικόel
dc.subject.keywordΙατρικό προσωπικόel
dc.subject.keyword251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίαςel
dc.subject.keywordJob satisfactionel
dc.subject.keywordMedical personnelel
dc.subject.keywordNursing staffel
dc.subject.keyword251 Hellenic Air Force General Hospitalel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»