dc.contributor.advisor | Ρετάλης, Συμεών | |
dc.contributor.author | Παπαϊωάννου, Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2018-01-15T11:07:41Z | |
dc.date.available | 2018-01-15T11:07:41Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10527 | |
dc.description.abstract | Το Internet of Things (IoT) - Διαδίκτυο των πραγμάτων είναι πλέον πραγματικότητα και έχει μετασχηματίσει πολλούς τομείς της καθημερινής μας ζωής. Αποτελείται από ένα ευρύτερο σύνολο αντικειμένων τα οποία συνδέονται στο Διαδίκτυο αλλά και μεταξύ τους ανταλλάσσοντας δεδομένα και επιτελώντας λειτουργίες. Για παράδειγμα ένα έξυπνο ψυγείο μας ενημερώνει για τις ελλείψεις σε τρόφιμα μέσω μηνύματος στο κινητό ή ένα fitness band μας παρέχει συνεχή ενημέρωση για την φυσική μας κατάσταση και την υγεία μας. Με την εξέλιξη της τεχνολογίας όλο και περισσότερες συσκευές και αντικείμενα αποκτούν τη δυνατότητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο και αλληλεπίδρασης με αυτό καθώς και μεταξύ τους. Οι λειτουργίες του IoT και οι υπηρεσίες που προσφέρει είναι πρωτόγνωρες και εντυπωσιακές ενώ ως στόχο έχουν την βελτίωση του βιοτικού επιπέδου του ανθρώπου. Το IoT μπορεί επιπλέον να αξιοποιηθεί με διάφορους τρόπους όπως για παράδειγμα ως εργαλείο μάθησης στην εκπαίδευση. Οι λειτουργίες του όχι μόνο τραβούν το ενδιαφέρον μαθητών και ενηλίκων αλλά μπορούν επίσης να συνδυάσουν αποτελεσματικά πολλούς διαφορετικούς εκπαιδευτικούς τομείς όπως φυσική, μαθηματικά, πληροφορική, τεχνολογία, γλώσσα κα. σε ποικιλία εκπαιδευτικών δράσεων με εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Σε πολλούς όμως οι λειτουργίες αυτές φαντάζουν δυσνόητες και ακατόρθωτες με αποτέλεσμα να τις θεωρούν ακατάλληλες για εκπαιδευτική χρήση. Σκοπός της διπλωματικής είναι να ανατρέψει αυτή την αντίληψη σχεδιάζοντας και δημιουργώντας εκπαιδευτικό υλικό σχετικό με το IoT, του οποίου η εφαρμογή του σε εκπαιδευτικά σεμινάρια μαθητών επέφερε θετικά αποτελέσματα. Οι μαθητές ενώ αξιοποιούσαν το εκπαιδευτικό υλικό με στόχο την υλοποίηση ενός συστήματος (υποσυστήματος του IoT) εισήχθησαν στον κόσμο του IoT και τον προγραμματισμό ενώ ήρθαν σε επαφή και χρησιμοποίησαν τον μικροϋπολογιστή Rasberry Pi 2. Πιο συγκεκριμένα χρησιμοποιώντας τον μικροϋπολογιστή μονής πλακέτας (single board computer) Rasberry Pi 2 οι μαθητές κατασκεύασαν αυτοματοποιημένες λειτουργίες ενός έξυπνου σπιτιού τις οποίες στη συνέχεια ενσωμάτωσαν σε σχετικές μακέτες. Ο μικροϋπολογιστής έχει τη δυνατότητα σύνδεσης και προγραμματισμού διάφορων εξαρτημάτων, όπως αισθητήρες κίνησης και θερμοκρασίας, έτσι συνδυάζοντας τον με περιφερειακά εξαρτήματα και αισθητήρες και προγραμματίζοντας τον κατάλληλα, οι μαθητές υλοποίησαν τα πλήρως λειτουργικά συστήματα αυτόματου φωτισμού και συναγερμού ενός έξυπνου σπιτιού.
Στην εν θέματι διπλωματική εργασία περιγράφεται η σχεδίαση, η οργάνωση και η υλοποίηση μιας εκπαιδευτικής δράσης με κεντρικό θέμα το IoT. Αρχικά γίνεται λόγος για τη λειτουργία του IoT και αναλύονται οι τεχνολογίες που χρησιμοποιήθηκαν ενώ στη συνέχεια παρουσιάζεται η διαδικασία σχεδιασμού, οργάνωσης και υλοποίησης των προαναφερθέντων εκπαιδευτικών σεμιναρίων καθώς και τα αποτελέσματα από την αξιολόγηση τους. | el |
dc.format.extent | 135 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για την εισαγωγή μαθητών στο Internet of Things (IoT) και τον προγραμματισμό μέσω του μικροϋπολογιστή Raspberry PI 2 | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | The Internet of Things (IoT) is a reality and has already transformed many areas
of our everyday life. It includes a wide range of objects/devices that can
communicate with the Internet or with each other in order to exchange
information and performe functions. One example of IoT use in everyday life is
an intelligent refrigerator that informs the owner about food shortages via a cell
phone message. Another everyday use of IoT is a fitness band that provides the
wearer with constant updates on his/her physical condition and health. As
technology advances, more and more devices and things can connect to the
internet and interact with it and with each other.
IoT operations, whose aim is to raise human living standards, have generated very
positive impressions to users worldwide. The IoT can be used in various ways
including as a learning tool in education. Its functions not only engage the interest
of both students and adults alike, but can effectively combine many different
educational areas such as physics, mathematics, computing, technology, language
etc in various educational processes with great results.
Many people however find IoT functions hard to understand and implement, a
fact that renders IoT, in their opinion, unsuitable for use in an educational -
academic setting. The aim of this study is to overturn this perception by designing
and creating IoT educational material, which when applied to educational
seminars for students, provide positive educational results. While the students
used the educational material to implement a given system, they were introduced
to IoT, to computer programming as well as to the Raspberry Pi 2 microcomputer.
More specifically, students using a Raspberry Pi 2 single board computer, built
several automated functions of a Smart House and then embedded them into a
small model of a house. The Raspberry Pi 2 can be connected with various
components such as motion sensors, temperature sensors etc. Students by
combining the microcomputer with peripheral components and sensors while
programming them to work properly, where able to built an automatic lighting
system and also a house alarm. This diploma thesis describes the design, organization and implementation of an educational action focusing on IoT. At the beginning of the thesis a description of IoT will be presented and the technologies used will be analyzed. The process of designing, organizing and implementing the aforementioned educational seminars will follow. The thesis will conclude with the evaluation of the design process along with its practical implementation in the classroom and the academic results it procured. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Διαδίκτυο των Πραγμάτων | el |
dc.subject.keyword | Έξυπνα σπίτια | el |
dc.subject.keyword | Τεχνολογικές καινοτομίες | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτική τεχνολογία | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικές δράσεις | el |
dc.subject.keyword | Internet of Things | el |
dc.subject.keyword | Raspberry Pi 2 | el |