dc.contributor.advisor | Νταλιάνης, Φιλόθεος | |
dc.contributor.author | Δημητροπούλου, Αμαλία | |
dc.date.accessioned | 2018-01-10T08:05:52Z | |
dc.date.available | 2018-01-10T08:05:52Z | |
dc.date.issued | 2017-11 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10432 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία επιδιώκει να αναδείξει τη σημασία της Γλωσσομάθειας και της Συναισθηματικής Νοημοσύνης για τη σύγχρονη επιχείρηση και να εξετάσει εάν υπάρχει θετική συσχέτιση ανάμεσα στις δύο έννοιες.
Η διπλωματική ξεκινάει με την θεωρητική-εννοιολογική προσέγγιση των δύο εννοιών και αναλύει τους λόγους για τους οποίους οι έννοιες αυτές είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τις σημερινές επιχειρήσεις, τόσο η κάθε μια ξεχωριστά, όσο και συνδυαστικά. Επίσης, στο θεωρητικό μέρος της διπλωματικής, διατυπώνεται το συμπέρασμα ότι φαίνεται να υπάρχει θετική συσχέτιση μεταξύ του επιπέδου Γλωσσομάθειας και ορισμένων πτυχών της Συναισθηματικής Νοημοσύνης.
Στο ερευνητικό μέρος της εργασίας, διερευνάται η ύπαρξη συσχέτισης του επιπέδου Γλωσσομάθειας και του επιπέδου Συναισθηματικής Νοημοσύνης του ατόμου και γίνεται προσπάθεια διαπίστωσής της σε πρακτικό επίπεδο, μέσω της ανάλυσης των δεδομένων που έχουν συλλεχθεί από τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων.
Τα βασικά συμπεράσματα, λοιπόν, στα οποία καταλήγει η εργασία είναι τα εξής:
α) Ο μέσος όρος επιπέδου Συναισθηματικής Νοημοσύνης και η γνώση ξένων γλωσσών συσχετίζονται θετικά (όσον αφορά το δείγμα ατόμων που εξετάστηκε), δηλαδή, τα άτομα που ξέρουν τουλάχιστον μία ξένη γλώσσα έχουν υψηλότερο επίπεδο Συναισθηματικής Νοημοσύνης (κατά μέσο όρο), από εκείνα που δε γνωρίζουν καθόλου ξένες γλώσσες.
β) Υπάρχει ισχυρή θετική συσχέτιση ανάμεσα στη Συναισθηματική Νοημοσύνη και τη Γλωσσομάθεια ενός ατόμου, όταν για τη μέτρηση της Γλωσσομάθειας έχει ληφθεί υπ’ όψιν το επίπεδο γλωσσικής επάρκειας του ατόμου στην/στις ξένες γλώσσες που γνωρίζει.
Τα συμπεράσματα αυτά μπορούν να αποδειχθούν ιδιαίτερα χρήσιμα για τον επιχειρησιακό τομέα, καθώς, εάν αξιοποιηθούν καταλλήλως, μπορούν να καταστήσουν τις επιχειρήσεις ικανές να έχουν μια πληρέστερη εικόνα για το ανθρώπινο δυναμικό τους και, έτσι, να το αξιολογήσουν και να το αξιοποιήσουν πιο αποδοτικά και αποτελεσματικά. | el |
dc.format.extent | 98 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Σύγχρονη επιχείρηση: γλωσσομάθεια και συναισθηματική νοημοσύνη | el |
dc.title.alternative | Contemporary business: foreign language knowledge and emotional intelligence | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.description.abstractEN | The certain thesis intends to appoint the importance of Foreign Language Knowledge and Emotional Intelligence for the contemporary business, as well as to examine whether there is any positive correlation between the two concepts.
The thesis begins with the theoretical-conceptual approach of the aforementioned concepts and analyzes the reasons why they are of crucial importance for the contemporary businesses, both as separate concepts as well as a combination. Moreover, in the theoretical part of this paper, is reached the conclusion that there seems to be a positive correlation between the level of Foreign Language Knowledge and specific facets of Emotional Intelligence.
The investigative part of the thesis, examines the existence of any correlation between a person’s level of Foreign Language Knowledge and his/her total level of Emotional Intelligence, analysing the data collected through questionnaires.
The main conclusions of the above mentioned process are the following:
a) The mean level of Emotional Intelligence and the Foreign Language Knowledge are positively correlated (as far as the sample examined is concerned). This means that the people who know at least one foreign language, have a higher (mean) level of Emotional Intelligence than those who do not know any foreign languages.
b) There is strong positive correlation between a person’s Emotional Intelligence and his/her Foreign Language Knowledge when for the measurement of the latter is taken into consideration the level of language proficiency the person has on the foreign language/s he/she knows.
These conclusions can prove to be of great value and importance, if they are appropriately utilized, as they can enable companies to have a better picture of their working force. This way, companies can evaluate and utilize their workforce more efficiently and effectively. | el |
dc.contributor.master | Λογιστική και Έλεγχος Επιχειρήσεων και Δημοσίων Οργανισμών | el |
dc.subject.keyword | Γλώσσα | el |
dc.subject.keyword | Ξένη γλώσσα | el |
dc.subject.keyword | Γλωσσομάθεια | el |
dc.subject.keyword | Γλωσσική διαχείριση | el |
dc.subject.keyword | Συναισθηματική νοημοσύνη | el |
dc.subject.keyword | Language | el |
dc.subject.keyword | Foreign language | el |
dc.subject.keyword | Foreign language knowledge | el |
dc.subject.keyword | Language management | el |
dc.subject.keyword | Emotional intelligence | el |