Εμφάνιση απλής εγγραφής

Διοίκηση ολικής ποιότητας στις υπηρεσίες υγείας. Ικανοποίηση ασθενών και διασφάλιση ποιότητας : μια κριτική προσέγγιση

dc.contributor.advisorΣαμπράκος, Ευάγγελος
dc.contributor.authorΒλάχου, Αλεξάνδρα
dc.date.accessioned2017-12-21T11:25:27Z
dc.date.available2017-12-21T11:25:27Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10359
dc.description.abstractΤο θέμα της εργασίας αφορά την Διοίκηση Ολικής Ποιότητας στον Τομέα της Υγείας. Η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) επιχείρησε μέσα από μια συλλογική αντιμετώπιση των επιμέρους επιχειρησιακών λειτουργιών να δημιουργήσει ένα συνδετικό ιστό μεταξύ όλων των μονάδων και κυρίως μεταξύ όλων των ομάδων του προσωπικού με στόχο να ενισχυθεί η λειτουργική συνισταμένη των οργανισμών στην υλοποίηση των στρατηγικών τους στόχων. Κύριο χαρακτηριστικό της και ανεξάρτητα από τους διαφοροποιημένους τρόπους προσέγγισης υπήρξε πάντοτε η επιδίωξη της ποιότητας και ο καθορισμός και η υιοθέτηση των βέλτιστων πρακτικών σε όλα τα στάδια των επιμέρους επιχειρηματικών λειτουργιών. Η ΔΟΠ αποτελεί κατά κύριο λόγο «αντίληψη ζωής» η οποία στη συνέχεια μεταφράζεται και εκφράζεται μέσα από τεχνικές, μεθοδολογίες, εργαλεία, συστήματα ελέγχου, πιστοποιητικά συμμόρφωσης κ.ο.κ. Μετά την επιτυχή εφαρμογή των αρχών ποιότητας στον τομέα της βιομηχανίας έγιναν προσπάθειες να εφαρμοστούν και στον τομέα της παροχής υπηρεσιών υγείας. Ο Avedis Donabedian καθηγητής στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του πανεπιστημίου Μίσιγκαν προχώρησε στον πρώτο κλασικό πλέον ορισμό της ποιότητας της φροντίδας στην ιατρική. Ένας από τους στόχους της πολιτικής της ποιότητας στον χώρο της υγείας είναι η διασφάλιση και η συνεχής βελτίωσή των παρεχόμενων υπηρεσιών φροντίδας υγείας. Με την πρόοδο της ιατρικής και της τεχνολογίας τα τελευταία χρόνια, αλλά και με την πολυπλοκότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών υγείας άρχισε να δημιουργείται μια ανησυχία μεταξύ των λειτουργών υγείας που παρέχουν φροντίδα και του κοινού που τη δέχεται, ως προς την εξασφάλιση της ποιότητας της. Η ανησυχία αυτή εντείνεται περισσότερο στις μέρες μας με την τρομερή αύξηση των δαπανών υγείας αλλά και την καταστρατήγηση νόμων και ηθικής και άνομη εκμετάλλευση της υγείας, ακόμα και της ακεραιότητας του ανθρώπου. Επίσης η δυσαρέσκεια του κοινού από την παροχή βασικών υπηρεσιών υγείας ή και συμπεριφοράς των λειτουργών της, αποτέλεσε παράγοντα που προώθησε στη δημιουργία κίνησης για τη διασφάλιση της ποιότητας των παρερχομένων υπηρεσιών υγείας. Αξίζει να επισημανθεί ότι η ικανοποίηση των ασθενών είναι ένας δείκτης ποιότητας για τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας, άρα η καταγραφή της άποψης των νοσηλευόμενων ασθενών στα νοσοκομεία (μέσω δομημένων ερωτηματολογίων) είναι η κύρια μέθοδος αξιολόγησης αλλά και ανατροφοδότησης του συστήματος για τη μέτρηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Η μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών με σκοπό την εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με το επίπεδο ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στα νοσοκομεία κρίνεται πλέον στις μέρες μας αναγκαία και αναπόφευκτη.el
dc.format.extent132el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΔιοίκηση ολικής ποιότητας στις υπηρεσίες υγείας. Ικανοποίηση ασθενών και διασφάλιση ποιότητας : μια κριτική προσέγγισηel
dc.title.alternativeTotal quality administration in health services. Welfare of patients and quality assurance : one critical approachel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe subject of the work is Total Quality Management in the Health Services. Total Quality Management (IBO) has attempted through a collective approach to individual business functions to create a connective tissue between all units and, above all, between all staff groups in order to strengthen the functional constituency of organizations in the implementation of their strategic objectives. Its main feature and regardless of the diversified approaches has always been to seek quality and to identify and adopt best practices at all stages of individual business operations. IOP is primarily a "life concept" which is then translated and expressed through techniques, methodologies, tools, control systems, compliance certificates, and so on. Following the successful implementation of industry quality standards, efforts have been made to apply them to healthcare services as well. Avedis Donabedian, a professor at the Michigan University School of Public Health, has made the first classical definition of quality of care in medicine. One of the objectives of the quality policy in the health sector is to ensure and continuously improve the health care services provided. With advances in medicine and technology in recent years, and with the complexity of health services offered, a concern has emerged between health care professionals and the public receiving it in terms of quality assurance. This concern is intensifying nowadays with the tremendous increase in health spending, but also the abuse of laws and the moral and legal exploitation of health and even the integrity of man. Also, the public's dissatisfaction with the provision of basic health services or the behavior of its officers has been a factor driving the drive to ensure the quality of outpatient health services. It is worth noting that patient satisfaction is a quality indicator for the health services provided, so the recording of the hospital patients' opinion (through structured questionnaires) is the main method of evaluation and feedback of the system for the measurement of the quality of the provided services. Measuring patient satisfaction with a view to drawing conclusions on the level of quality of hospital services is now necessary and unavoidable.el
dc.contributor.masterΟικονομικά και Διοίκηση της Υγείαςel
dc.subject.keywordΔιοίκηση oλικής ποιότηταςel
dc.subject.keywordΣύστημα υγείαςel
dc.subject.keywordΙκανοποίησηel
dc.subject.keywordΔιασφάλιση ποιότηταςel
dc.subject.keywordΝοσοκομείαel
dc.subject.keywordΥγείαel
dc.subject.keywordΔείκτες ποιότηταςel
dc.subject.keywordTotal quality managementel
dc.subject.keywordQualityel
dc.subject.keywordQuality controlel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»