Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠαντουβάκης, Άγγελος
dc.contributor.authorΑγγουριδάκης, Ορέστης Παντελής Εμμ.
dc.date.accessioned2017-12-21T08:19:33Z
dc.date.available2017-12-21T08:19:33Z
dc.date.issued2017-10
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10346
dc.description.abstractΟι διαρκώς μεταβαλλόμενοι ναύλοι, οι αυστηρότεροι περιβαλλοντικοί κανονισμοί ,οι κυμαινόμενες τιμές των καυσίμων και οι προσδοκίες για μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου καθιστούν την παρούσα κατάσταση ιδιαίτερα κρίσιμη για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Στο πλαίσιο αυτό, το ενδιαφέρον για λύσεις για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων πλοίων αυξήθηκε τα τελευταία χρόνια, σε συνδυασμό με τις τεχνολογικές βελτιώσεις στην ενεργειακή απόδοση των πλοίων. Η εργασία αυτή αποσκοπεί στη συμβολή στις γνώσεις που απαιτούνται για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων από τη ναυτιλία. Αυτό επιτυγχάνεται εστιάζοντας στην εφαρμογή των τεχνολογιών πάνω στην βελτιστοποίηση και στο τρόπο σχεδιασμού της πορείας ενός καραβιού. Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στο πλοίο ως ενεργειακό σύστημα και στην συμβολή του προγραμματισμού του ταξιδιού στην ενεργειακή αποδοτικότητά του μέσω της ελαχιστοποίησης της κατανάλωσης καυσίμου και της πιο ασφαλούς πλεύσης. Οι οικονομικές πτυχές και κάποιες τεχνικές πτυχές (όπως η συντήρηση και ο δεξαμενισμός του πλοίου) δεν είναι άγνωστες, αλλά δεν αποτελούν το επίκεντρο αυτής της διατριβής. Στο πρώτο κεφάλαιο θα κάνουμε μια εισαγωγή ορίζοντας την έννοια της βελτιστοποίησης του ταξιδιού και κάνοντας μια ιστορική αναδρομή. Στην συνέχεια θα ορίσουμε την έννοια του ανθρακικού αποτυπώματος και των κυριότερων δεικτών παρακολούθησης της αποδοτικότητας του πλοίου (SEEMP, EEDI,EEOI). Στο δεύτερο κεφάλαιο θα τονίσουμε την ανάγκη που υπάρχει για βελτιστοποίηση και θα περιγράψουμε τους παράγοντες που επηρεάζουν την υπολογισμό του βέλτιστου δρομολογίου για το πλοίο. Με την βοήθεια προγενέστερων ερευνών στο τρίτο κεφάλαιο θα αναλύσουμε όλα τα δεδομένα και θα τονίσουμε γιατί είναι σημαντική η βελτιστοποίηση του ταξιδιού πριν και κατά την διάρκεια αυτού, τόσο για το επιχειρηματικό όσο και για το λειτουργικό κομμάτι του πλοίου. Στο δεύτερο σκέλος, θα περιγράψουμε τον τρόπο λειτουργίας και την μεθοδολογία που θα ακολουθήσουμε με βάση το υπολογιστικό πρόγραμμα VVOS (Vessel Voyage Optimization Solution). Στην συνέχεια, θα παραθέσουμε όλα τα δεδομένα που έχουμε συλλέξει από ελληνική πλοιοκτήτρια εταιρεία από παρελθοντικά ταξίδια 10 πλοίων VLCCs. Μετ’ έπειτα, θα αναλύσουμε όλα τα δεδομένα που προήλθαν από την έρευνα στα συγκεκριμένα ταξίδια και θα καταλήξουμε με ένα συμπερασματικό κεφάλαιο, συγκρίνοντας τα συνολικά οφέλη από την χρήση των προγραμμάτων αυτών για την βελτιστοποίηση του ταξιδιού.el
dc.format.extent149el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleVoyage optimization and post voyage analysis in VLCC marketel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENLow chartering fares, fluctuating fuel prices, tougher environmental regulations and expec-tations for greenhouse gas emissions make the current situation particularly critical for the shipping industry. In this context, interest in solutions to reduce fuel consumption has in-creased in recent years, coupled with technological improvements in ship energy efficiency. This work aims to contribute to the knowledge needed to reduce fuel consumption from shipping. This is achieved by focusing on the application of voyage optimization technolo-gies and how to design a ship's course. This work is centered on the ship as an energy sys-tem and on the contribution of travel planning to its energy efficiency through minimizing fuel consumption and safer navigation. Economic aspects and technical aspects (such as ship maintenance and docking) are not unknown but are not the focus of this dissertation. In the first chapter we will do an introduction defining the concept of optimizing the voy-age and presenting a historical retrospective. Next, we will define the carbon footprint con-cept and the main performance indicators for the ship's efficiency (SEEMP, EEDI and EEOI). In the second chapter we will highlight the need for optimization and describe the factors that influence the calculation of the optimal route for the ship. With the help of previous researches, in the third chapter we will analyze all the facts and we will emphasize why it is important to optimize the route of a vessel before the depar-ture and during sailing, both for the business and for the operational side. In the second part, we will describe the operation and methodology of Vessel Voyage Opti-mization Solution (VVOS) computation system. Then we will list all the data we have col-lected from a Greek shipowning company from past trips of 10 VLCCs. In last chapter, we will analyze all the data that came from the survey on these voyages and come up with a conclusive chapter, comparing the overall benefits of using these programs to optimize voyage.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordRoutingel
dc.subject.keywordΠλοίαel
dc.subject.keywordΔρομολόγηση πλοίουel
dc.subject.keywordΑνάλυση ταξιδιώνel
dc.subject.keywordVoyage optimizationel
dc.subject.keywordΕνεργειακή απόδοσηel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»