Εμφάνιση απλής εγγραφής

Μεταβλητότητα ναύλων στον τομέα των τάνκερ

dc.contributor.advisorΣαμπράκος, Ευάγγελος
dc.contributor.authorΣκαντζούρη, Ευθυμία - Νεφέλη
dc.date.accessioned2017-12-18T09:31:07Z
dc.date.available2017-12-18T09:31:07Z
dc.date.issued2016-12
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10307
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία ασχολείται με τη μεταβλητότητα των τιμών των ναύλων στον τομέα των τάνκερ. Ο τομέας των τάνκερ, όπως και κάθε τομέας του κλάδου της ναυτιλίας, αποτελείται από τέσσερις διαφορετικές αγορές. Οι τρεις αφορούν τα πλοία (ναυπηγήσεις νέων πλοίων, αγοραπωλησία μεταχειρισμένων και διαμέλιση παλαιών) και η μία τους ναύλους. Οι αγορές αυτές είναι στενά συνδεδεμένες μεταξύ τους. Η αγορά των ναύλων βρίσκεται σε ισορροπία μέσα από τις δυνάμεις της προσφοράς και της ζήτησης όπως σε κάθε αγορά στο κλασικό μικροοικονομικό πλαίσιο. Η αγορά των ναύλων χαρακτηρίζεται, επίσης, από κυκλικές μακροχρόνιες διακυμάνσεις, στο πλαίσιο των ναυτιλιακών κύκλων, όπου λόγω ενός σημαντικού χρονικού χάσματος ανάμεσα στις αποφάσεις που επηρεάζουν την προσφορά (ναυπηγήσεις νέων πλοίων ή παροπλισμός παλαιών) και την εκάστοτε ζήτηση, δημιουργούνται ανισορροπίες διαχρονικά. Η προσπάθεια προσαρμογής στην ισορροπία έχει ως αποτέλεσμα τη διαμόρφωση κύκλων με διαφορετικές χρονικές περιόδους κάθε φορά. Έτσι, με βάση την κατάσταση στον κλάδο της ναυτιλίας και στην οικονομία γενικότερα, το επίπεδο των ναύλων χαρακτηρίζεται από μια μεταβλητότητα η οποία και ποικίλει ανάλογα με το μέγεθος του πλοίου και από το εάν ο ναύλος διαπραγματεύεται στη spot αγορά ή στην αγορά των χρονοναυλώσεων. Με βάση, λοιπόν, εμπειρικά δεδομένα που αφορούν τιμές ναύλων σε διάφορα μεγέθη πλοίων στον τομέα των τάνκερ για την περίοδο 2001-2015, βρέθηκε ότι όσο μεγαλύτερο είναι το μέγεθος πλοίου τόσο αυξημένη είναι και η μεταβλητότητα, ενώ στη spot αγορά βρέθηκε υψηλότερη μεταβλητότητα. Βρέθηκε, επίσης, ότι η κρίση αύξησε τη μεταβλητότητα στη spot αγορά σε κάθε μέγεθος πλοίου, ενώ στην αγορά των χρονοναυλώσεων βρέθηκε ότι αυξάνεται η μεταβλητότητα μόνο για τα μεσαίου τύπου πλοία. Αντίθετα, στα μικρού μεγέθους η μεταβλητότητα μειώθηκε την περίοδο της κρίσης, ενώ για τα μεγάλου μεγέθους πλοία η μεταβλητότητα παρέμεινε σταθερή ακόμη και στην περίοδο της κρίσης. Τέλος, βρέθηκε να υπάρχει και επίδραση εποχικότητας, όπου και στις δύο αγορές και για όλα τα μεγέθη πλοίων βρέθηκε υψηλότερη μεταβλητότητα στο επίπεδο των ναύλων στους χειμερινούς μήνες στο βόρειο ημισφαίριο σε σχέση με τη μεταβλητότητα κατά τους μήνες που είναι άνοιξη ή φθινόπωρο και στα δύο ημισφαίρια.el
dc.format.extent125el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΜεταβλητότητα ναύλων στον τομέα των τάνκερel
dc.title.alternativeFreight rate volatility tankers' sectorel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThis current dissertation deals with freight rate volatility in tankers’ sector. This sector, like other sectors in shipping industry consists of four markets. Three of them refer to vessels (new and used vessels, demolition of old vessels) and one refers to freight rates. These markets are closed interrelated. Freight rate market reaches in equilibrium through demand and supply forces like any other market in microeconomics level. Freight rate market is characterized by cyclic pattern in the context of shipping cycles. This happens due to an important time gap between decisions concerning supply (new vessels construction or demolition) and demand current level that creates disequilibrium. Adjustments efforts to equilibrium form, actually, shipping cycles which don’t have a constant period each. Consequently, based on shipping industry circumstances and on general circumstances in economy, freight rates level is characterized by some volatility which varies according to vessels size and whether freight is traded on spot market or on time-charter market. Based on empirical data concerning freight rate for several vessels size in tankers sector in period 2001-2015, it was found that the larger a vessel’s size is, the higher the volatility is. Moreover, volatility in spot market is found to be higher compared to volatility in time-charter market. Crisis increased freight rate volatility in spot market for each vessel’s size. In time-charter crisis increased freight rate volatility only for middle sized vessels. On the contrary, crisis decreased freight rate volatility for small sized vessels and didn’t affect volatility for large vessels. Finally, volatility seasonality was found in both spot and time charter market and for all vessels sizes. More particularly, higher volatility was found for winter months (north hemisphere) compared to lower volatility for autumn or spring for both hemispheres.el
dc.contributor.masterΟικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγικήel
dc.subject.keywordΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΤάνκερel
dc.subject.keywordΝαύλωση και ναύλοςel
dc.subject.keywordΜεταβλητότητα (volatility)el
dc.subject.keywordΤιμέςel
dc.subject.keywordΕπίδραση κρίσηςel
dc.subject.keywordΕποχικότηταel
dc.subject.keywordShippingel
dc.subject.keywordFreight ratesel
dc.subject.keywordPricesel
dc.subject.keywordCrisis effectel
dc.subject.keywordSeasonalityel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»