dc.contributor.advisor | Πολέμης, Διονύσιος | |
dc.contributor.author | Σαμίου, Μαγδαληνή | |
dc.date.accessioned | 2017-12-07T10:34:15Z | |
dc.date.available | 2017-12-07T10:34:15Z | |
dc.date.issued | 2017-09 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10276 | |
dc.description.abstract | Η εργασία αυτή στοχεύει στην εξέταση των χαρακτηριστικών του
σιδηρομεταλλεύματος και του άνθρακα ως βασικά εμπορεύματα και στη σχέση των τιμών
τους με τις τιμές των ναύλων των πλοίων που τα μεταφέρουν. Στην εμπειρική ανάλυση,
διερευνάται η ύπαρξη αιτιότητας κατά Granger μεταξύ των τιμών των δύο εμπορευμάτων και
των τιμών των ναύλων των Capesize Bulk Carriers σε πέντε σημαντικές θαλάσσιες διαδρομές
ναυλώσεων κατά ταξίδι για κάθε εμπόρευμα και στις χρονοναυλώσεις εξαμήνου και έτους.
Στο θεωρητικό μέρος αναλύθηκαν τα χαρακτηριστικά, τα είδη, οι μέθοδοι παραγωγής
και οι εφαρμογές του σιδηρομεταλλεύματος και του άνθρακα. Προσδιορίστηκαν οι
μεγαλύτεροι παραγωγοί, καταναλωτές, εισαγωγείς και εξαγωγείς των δύο εμπορευμάτων τα
τελευταία χρόνια καθώς και οι σημαντικότερες θαλάσσιες διαδρομές τους.
Στην εμπειρική ανάλυση, εξετάστηκε η αιτιότητα κατά Granger με τη μέθοδο των
Toda-Yamamoto (1995) μεταξύ των τιμών των εμπορευμάτων και των ναύλων των Capesize
Bulk Carriers ναυλώσεων κατά ταξίδι και χρονοναυλώσεων. Δεν βρέθηκε ύπαρξη αιτιότητας
του σιδηρομεταλλεύματος και των ναύλων για τη περίοδο 2009 έως 2016. Ωστόσο, βρέθηκε
αιτιότητα από την τιμή του σιδηρομεταλλεύματος προς τις τιμές όλων των εξεταζόμενων
ναύλων της περιόδου 2013-2016. Τα αποτελέσματα του ελέγχου για τον άνθρακα δείχνουν
κυρίως αιτιώδη σχέση από τα ναύλα προς την τιμή του θερμικού άνθρακα (5%
σημαντικότητα) και από τη τιμή του άνθρακα προς τα ναύλα σε κάποιες από της διαδρομές
(10% σημαντικότητα).
Συνεπώς, η τιμή του σιδηρομεταλλεύματος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε ένα
μοντέλο πρόβλεψης των ναύλων των Capesize Bulk Carriers ως ανεξάρτητη μεταβλητή. | el |
dc.format.extent | 109 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Συσχέτιση των ναύλων των capesize bulk carriers με τις τιμές του σιδηρομεταλλεύματος και του άνθρακα | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | This thesis aims to the examination of iron ore and coal characteristics as basic
commodities and their price relationship to freight rates of the vessels that transport them. In
the empirical analysis of the study, the existence of Granger causality between commodities
prices and freight rates of Capesize Bulk Carriers is examined, using five important voyage
charter sea routes and six month and one year time-charter rates.
In the theoretical part, the characteristics, types, production methods and the uses of
iron ore and coal were analyzed. The major producers, consumers, importers and exporters of
the last years were identified, including the most important sea routes for each commodity.
In the empirical analysis, Granger causality using the Toda-Yamamoto (1995)
procedure between commodity prices and Capesize Bulk Carriers freight rates (voyage
charter and time charter) has been examined. No signs of causality were found between iron
ore prices and freight rates for the period 2009-2016. On the contrary, causality was found
from iron ore price to all freight rates for the period 2013-2016. The test results for coal show
causality from freight rates to thermal coal prices (5% significance level) and from coal prices
to freight rates for some of the examined routes (10% significance level).
In conclusion, iron ore prices could be used as an independent variable in a forecasting
model of Capesize Bulk Carriers freight rates. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Αιτιότητα κατά Granger | el |
dc.subject.keyword | Σιδηρομετάλλευμα | el |
dc.subject.keyword | Ναύλωση και ναύλος | el |
dc.subject.keyword | Άνθρακας | el |
dc.subject.keyword | Capesize Bulk Carriers | el |
dc.subject.keyword | Granger causality | el |
dc.subject.keyword | Iron ore | el |
dc.subject.keyword | Coal | el |
dc.subject.keyword | Capesize Bulk Carriers freight rates | el |