Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠολέμης, Διονύσιος
dc.contributor.authorΣαμίου, Μαγδαληνή
dc.date.accessioned2017-12-07T10:34:15Z
dc.date.available2017-12-07T10:34:15Z
dc.date.issued2017-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10276
dc.description.abstractΗ εργασία αυτή στοχεύει στην εξέταση των χαρακτηριστικών του σιδηρομεταλλεύματος και του άνθρακα ως βασικά εμπορεύματα και στη σχέση των τιμών τους με τις τιμές των ναύλων των πλοίων που τα μεταφέρουν. Στην εμπειρική ανάλυση, διερευνάται η ύπαρξη αιτιότητας κατά Granger μεταξύ των τιμών των δύο εμπορευμάτων και των τιμών των ναύλων των Capesize Bulk Carriers σε πέντε σημαντικές θαλάσσιες διαδρομές ναυλώσεων κατά ταξίδι για κάθε εμπόρευμα και στις χρονοναυλώσεις εξαμήνου και έτους. Στο θεωρητικό μέρος αναλύθηκαν τα χαρακτηριστικά, τα είδη, οι μέθοδοι παραγωγής και οι εφαρμογές του σιδηρομεταλλεύματος και του άνθρακα. Προσδιορίστηκαν οι μεγαλύτεροι παραγωγοί, καταναλωτές, εισαγωγείς και εξαγωγείς των δύο εμπορευμάτων τα τελευταία χρόνια καθώς και οι σημαντικότερες θαλάσσιες διαδρομές τους. Στην εμπειρική ανάλυση, εξετάστηκε η αιτιότητα κατά Granger με τη μέθοδο των Toda-Yamamoto (1995) μεταξύ των τιμών των εμπορευμάτων και των ναύλων των Capesize Bulk Carriers ναυλώσεων κατά ταξίδι και χρονοναυλώσεων. Δεν βρέθηκε ύπαρξη αιτιότητας του σιδηρομεταλλεύματος και των ναύλων για τη περίοδο 2009 έως 2016. Ωστόσο, βρέθηκε αιτιότητα από την τιμή του σιδηρομεταλλεύματος προς τις τιμές όλων των εξεταζόμενων ναύλων της περιόδου 2013-2016. Τα αποτελέσματα του ελέγχου για τον άνθρακα δείχνουν κυρίως αιτιώδη σχέση από τα ναύλα προς την τιμή του θερμικού άνθρακα (5% σημαντικότητα) και από τη τιμή του άνθρακα προς τα ναύλα σε κάποιες από της διαδρομές (10% σημαντικότητα). Συνεπώς, η τιμή του σιδηρομεταλλεύματος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε ένα μοντέλο πρόβλεψης των ναύλων των Capesize Bulk Carriers ως ανεξάρτητη μεταβλητή.el
dc.format.extent109el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΣυσχέτιση των ναύλων των capesize bulk carriers με τις τιμές του σιδηρομεταλλεύματος και του άνθρακαel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThis thesis aims to the examination of iron ore and coal characteristics as basic commodities and their price relationship to freight rates of the vessels that transport them. In the empirical analysis of the study, the existence of Granger causality between commodities prices and freight rates of Capesize Bulk Carriers is examined, using five important voyage charter sea routes and six month and one year time-charter rates. In the theoretical part, the characteristics, types, production methods and the uses of iron ore and coal were analyzed. The major producers, consumers, importers and exporters of the last years were identified, including the most important sea routes for each commodity. In the empirical analysis, Granger causality using the Toda-Yamamoto (1995) procedure between commodity prices and Capesize Bulk Carriers freight rates (voyage charter and time charter) has been examined. No signs of causality were found between iron ore prices and freight rates for the period 2009-2016. On the contrary, causality was found from iron ore price to all freight rates for the period 2013-2016. The test results for coal show causality from freight rates to thermal coal prices (5% significance level) and from coal prices to freight rates for some of the examined routes (10% significance level). In conclusion, iron ore prices could be used as an independent variable in a forecasting model of Capesize Bulk Carriers freight rates.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΑιτιότητα κατά Grangerel
dc.subject.keywordΣιδηρομετάλλευμαel
dc.subject.keywordΝαύλωση και ναύλοςel
dc.subject.keywordΆνθρακαςel
dc.subject.keywordCapesize Bulk Carriersel
dc.subject.keywordGranger causalityel
dc.subject.keywordIron oreel
dc.subject.keywordCoalel
dc.subject.keywordCapesize Bulk Carriers freight ratesel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»