Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΡετάλης, Συμεών
dc.contributor.authorΒακερλή, Ευανθία
dc.date.accessioned2017-11-14T11:50:34Z
dc.date.available2017-11-14T11:50:34Z
dc.date.issued2017-06
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10173
dc.description.abstractΤα τελευταία χρόνια διαδραματίζονται αλματώδεις εξελίξεις στην εκπαίδευση. Ήδη από τις αρχές του 21ου αιώνα παρατηρείται έντονη συζήτηση γύρω από τις αλλαγές που θα πρέπει να πραγματοποιηθούν στα εκπαιδευτικά συστήματα προκειμένου αυτά να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις ανάγκες της νέας παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας. Ειδικότερα, στον χώρο της εκπαίδευσης έχουν εισαχθεί οι ΤΠΕ , δίνοντας μια νέα διάσταση στην έννοια της μάθησης. Πιο συγκεκριμένα, για τη διδασκαλία των Αγγλικών έχει ενταχθεί το ψηφιακό παιχνίδι ενώ το μάθημα έχει εμπλουτιστεί με πηγές αυθεντικού υλικού, όπως βίντεο, με σκοπό να γίνει πιο ενδιαφέρον και να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των μαθητών. Η παρούσα εργασία εντάσσεται στην ευρύτερη επιστημονική περιοχή των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΤΠΕ-Ε). Η καινοτομία της παρούσας έρευνας εστιάζει στην αξιολόγηση της χρήσης των παιχνιδιών φυσικής αλληλεπίδρασης και συγκεκριμένα στο μάθημα των Αγγλικών που εφαρμόστηκαν σε γενική τάξη (και όχι σε μία τάξη ένταξης με μια μικρή μερίδα μαθητών). Η πρόκληση ήταν ακόμα μεγαλύτερη, καθώς οι καθηγητές βρήκαν τη συγκεκριμένη προσέγγιση πολύ ενδιαφέρουσα αλλά παράλληλα εξέφρασαν τις επιφυλάξεις τους ως προς το πως θα αντιδράσουν τα παιδιά και αν θα καταφέρουν μέσα σε ένα μικρό χρονικό διάστημα να έχουν θετικά αποτελέσματα. 41 παιδιά από δύο σχολεία της Αττικής (ένα ιδιωτικό και ένα δημόσιο) πήραν μέρος στην εκπαιδευτική παρέμβαση. Οι μαθητές αξιολογήθηκαν πριν και μετά την παρέμβαση των παιχνιδιών Kinems, όσον αφορά τις γνωστικές δεξιότητες και τις εκτελεστικές τους λειτουργίες. Το βασικό ερευνητικό ερώτημα είναι: “Εάν και κατά πόσο η μαθησιακή προσέγγιση Kinems με τα διαδραστικά εκπαιδευτικά παιχνίδια φυσικής αλληλεπίδρασης με την κάμερα Kinect, δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να βελτιώνουν ανώτερες γνωστικές δεξιότητες και γνωστικές διεργασίες όπως τη μνήμη, τη συγκέντρωση, την προσοχή και την οπτική αντίληψη ενώ παράλληλα παίζουν”. Ως μέσα συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν τα pre και post tests που δόθηκαν την πρώτη και την τελευταία μέρα αντίστοιχα, καθώς και τα φύλλα εργασίας που είχαν να συμπληρώσουν οι μαθητές ανά συνεδρία. Επίσης, αξιοποιήθηκαν οι αυτόματες εκθέσεις επίδοσης σε κάθε παιχνίδι (παρατήρηση ποσοτικών δεδομένων) καθώς και οι συνεντεύξεις σε εκπαιδευτικούς σχετικά με την επίτευξη των μαθησιακών στόχων, την απόκτηση δεξιοτήτων και την καλλιέργεια στάσεων (παρατήρηση ποιοτικών δεδομένων). Τέλος, έγινε ανάλυση σχολίων των παιδιών και των καθηγητών από τις εντυπώσεις τους σχετικά με την παρέμβαση αλλά και συγκεκριμένα για την εκπαιδευτική μέθοδο Kinems. Η ανάλυση των τεστ που δόθηκαν πριν και μετά την εφαρμογή της εκπαιδευτικής παρέμβασης έδειξε στατιστικώς σημαντική βελτίωση σε όλες τις επιμέρους γνωστικές διεργασίες που αξιολογήθηκαν. Επιπλέον, βελτίωση φανερώνουν και οι αναλύσεις των αναφορών επίδοσης που καταγράφονται στην εκπαιδευτική πλατφόρμα ανά μελέτη περίπτωσης ως προς την κατάκτηση επιμέρους μαθησιακών και κινητικών στόχων. Τέλος, η ανάλυση των σχολίων των παιδιών και των εκπαιδευτικών κατέδειξαν την υψηλή αποδοχή της καινοτόμου εκπαιδευτικής παρέμβασης. Στην εργασία παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας αξιοποίησης των ψηφιακών παιχνιδιών φυσικής αλληλεπίδρασης Kinems, τα οποία οδηγούν σε εμπεριστατωμένη άποψη ότι είναι χρήσιμο να εμπλουτιστούν τα Ελληνικά σχολεία με τη νέα και καινοτόμα προσέγγιση Kinems , ώστε οι μαθητές που έχουν ποικίλες και ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες κατά τη φοίτησή τους, ενώ το μάθημα να γίνει πιο ενδιαφέρον και διαδραστκό.el
dc.format.extent125el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΑξιολόγηση παιχνιδιών φυσικής αλληλεπίδρασης με τη χρήση της κάμερας Kinect στην τρίτη τάξη δημοτικού για την αποτελεσματικότερη διδασκαλία των Αγγλικών. Μελέτες περίπτωσης σε δύο σχολείαel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENNowadays, more and more efforts are being made regarding the use of digital technologies in education. The most recent approach concerns the use of games based on natural user interaction technologies with the aid of the Microsoft Kinect sensor. Several studies show that Kinect motion-based games can help children develop their motor and concentration abilities. Kinems learning games are currently the most promising set of games which are specially designed to help children with special education needs to improve their executive functions and cognitive skills. In particular, in the education field the ICT is introduced giving a new dimension to the traditional learning process. Especially, in the lesson of English Language the digital game is introduced while the teaching has been enriched with sources of authentic material, such as videos, in order to become more interesting and respond to students' needs. This research study intended to investigate and measure the learning effectiveness and acceptability of the Kinems innovative approach for early childhood education in the authentic environment of two elementary schools in the Attica prefecture, Greece (one state and one public). The innovation of this thesis is that the educational intervention was applied in the subject of the English Language in a general class of primary school and not in the “inclusive class”, for children with special needs. The challenge was bigger since there were teachers who expressed their thoughts and hesitations about the function of the approach and how the students will react in this limited period of time. 41 children participated in the study from two primary schools of Attica (one state and one public). The children were assessed before and after the educational intervention with the Kinems games with regards to the level of their cognitive skills and executive functions. The major question of the study is : “If the of the Kinems approach with the educational games of physical interaction gives the opportunity to students to improve their cognitive skills and cognitive functions, such as memory, concentration and their visual perception while they play”. As a means of collecting data we used the Pre and Post Tests which were given on the first and the last day respectively, as well as the worksheets that students had to fill in each session. Also, the automatic performance reports were used in each game (observation of quantitative data) and the interviews with teachers on the achievement of learning goals, acquisition of skills and the cultivation of attitudes (observation of qualitative data), as well. Finally, the children's and teachers' comments were analyzed according to their impressions of the intervention but also of the Kinems educational method in general. The statistical analysis of the pre & post-tests showed statistical significance in improvement of all the cognitive skills and executive functions. Moreover, improvement of children skills was observed after an in-depth examination of the learning and kinetic analytics data. Finally, the responses given by children and teachers demonstrate the high acceptability of this innovative educational intervention and their beliefs that this method can easily be adapted to the school curriculum. In the dissertation thesis the results of the evaluation of the use of physical interactive Kinems games are presented, which lead to the conclusion that it is useful for the Greek schools to be enriched with the new, innovative approach of Kinems in order to make the lesson more interesting and interactive.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordKinemsel
dc.subject.keywordΑγγλική γλώσσαel
dc.subject.keywordΔιαδραστικά παιχνίδιαel
dc.subject.keywordΑισθητήρας Kinectel
dc.subject.keywordESLel
dc.subject.keywordInteractive gamesel
dc.subject.keywordKinect sensorel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»