Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠαρδάλη, Αγγελική
dc.contributor.authorΠέτρου, Χαράλαμπος
dc.date.accessioned2017-10-25T07:23:24Z
dc.date.available2017-10-25T07:23:24Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10094
dc.description.abstractΤο LPG (Liqified Petroleum Gas) ή αλλιώς υγροποιημένο πετρελαϊκό παράγωγο αέριο είναι ένα από τα καύσιμα, τα οποία έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούνται συστηματικά τα τελευταία χρόνια είτε από την βιομηχανία είτε από νοικοκυριά για διάφορες χρήσεις. Τα τελευταία χρόνια, λόγω των οικονομικών κυρίως συνθηκών, το παράγωγο αυτό έχει αρχίσει να γίνεται ευρέως διαδεδομένο σε πολλές χώρες παγκοσμίως και με βάση την τεχνολογική ανάπτυξη, που υπάρχει έχει εδραιωθεί σε πολλές χρήσεις, που έως τώρα δεν μπορούσε να γίνει. Ως αέριο καύσιμο, σημαίνει ότι εμπεριέχει πάντοτε περισσότερους κινδύνους σε σχέση με τα συμβατικά υγρά ή στερεά καύσιμα, μιας και είναι άοσμο και αόρατο. Ωστόσο, τέτοιες αδυναμίες επιλύονται με κατάλληλες συνθήκες ασφαλείας και σωστά οργανωμένες και εξοπλισμένες εγκαταστάσεις. Μετά από την πάροδο αρκετών ετών με μελέτες στον τομέα της ασφάλειας τέτοιων εγκαταστάσεων έχουν σχεδόν εξαλειφθεί ατυχήματα τόσο κατά την αποθήκευση, όσο και κατά την μεταφορά του καυσίμου αυτού. Έχει ενδιαφέρον να εστιάσουμε στην συνολική διαδικασία μεταφοράς, αποθήκευσης και επεξεργασίας, μιας και ορισμένα στοιχεία διαφέρουν από τα υπόλοιπα συμβατικά καύσιμα. Όπως είναι φυσικό, μεγάλες ποσότητες μεταφέρονται κυρίως μέσω θαλάσσης με ειδικά διαμορφωμένα δεξαμενόπλοια, τα οποία ξεκινούν από λιμάνια χωρών παραγωγής του καυσίμου ή από περιοχές, όπου υπάρχουν διυλιστήρια, που αναλαμβάνουν την κλασματική απόσταξη του αργού πετρελαίου για παραγωγή των παραγώγων του, μεταξύ των οποίων και το LPG, που συνηθίζεται να ονομάζεται σε πολλές περιπτώσεις απλά υγραέριο, υποδεικνύοντας την «διπλή» υπόστασή του. Σε κατάλληλες συνθήκες είναι υγρό, ενώ για την εκμετάλλευσή του, όπως για παράδειγμα στην καύση του απαιτείται να είναι στην αέρια μορφή του Επίσης, οι εγκαταστάσεις, που βρίσκονται σε λιμάνια διαχείρισης παρουσιάζουν ενδιαφέρον ως προς την δομή και την οργάνωση των διαδικασιών, με βάση τις οποίες λειτουργούν. Σε αυτούς τους σταθμούς γίνονται όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την διαμόρφωση των κατάλληλων παραμέτρων στο καύσιμο, ώστε να καταστεί ασφαλές καθ’ όλη την διάρκεια της μεταφοράς του, εφόσον πρόκειται για λιμάνι εκκίνησης, ενώ όταν πρόκειται για λιμάνι τερματισμού, τότε λαμβάνονται επιπλέον μέτρα και για την κατάλληλη εκφόρτωσή του και μεταφόρτωση ή διοχέτευση απευθείας σε εγκαταστάσεις επεξεργασίας ή χερσαία μέσα μεταφοράς. Οι εγκαταστάσεις αυτές ποικίλουν όσον αφορά την πολυπλοκότητά τους. Άλλες περιορίζονται στον βασικό εξοπλισμό μεταφόρτωσης και ασφαλείας, μιας και βρίσκονται σε περιοχές, όπου γίνεται απ’ ευθείας η περαιτέρω διάθεσή του, ενώ άλλοι τερματικοί σταθμοί είναι αρκετά καλά εξοπλισμένοι με διάφορα συστήματα, που διευκολύνουν την προσέγγιση πλοίων, την επιτάχυνση διαδικασιών μεταφόρτωσης καυσίμων και χρησιμοποιώντας τεχνολογικά μέσα εξαλείφουν την πιθανότητα λαθών και ατυχημάτων σε όλα τα στάδια της διαδικασίας, που ακολουθείται. Το LPG διαθέτει, σύμφωνα με μελέτες και με βάση θεωριών των εμπλεκόμενων μερών τις μεγαλύτερες προοπτικές ανάπτυξης παγκοσμίων, τόσο από πλευράς παραγωγής και ζήτησης, όσο και από πλευράς τεχνολογικής εξέλιξης και εύρεσης νέων μεθόδων για την απλούστευση διαδικασιών και τεχνικών επεξεργασίας, αποθήκευσης και διάθεσής του στους καταναλωτές. Οι τιμές και το ευνοϊκό νομοθετικό πλαίσιο, που προστατεύει το καύσιμο ενισχύει επιπλέον την θέση του έναντι άλλων συμβατικών καυσίμων, που αυτά τα χρόνια καλύπτουν αρκετά μεγάλο μερίδιο αγοράς.el
dc.format.extent113el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΤο εμπόριο του LPG και τα λιμάνια διαχείρισής τουel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENLiquified Petroleum Gas (LPG) belongs to a category of fuels that are being used nowadays systematically either by industries or by simple households. In recent years, mainly due to financial circumstances, this fuel has become widely known at a global scale and based on the increasing technological development, it has acquired many more uses that were not feasible up until now. Being a gaseous type of fuel means that there are higher risks involved in its uses compared to usual solid or liquid fuel since, on some occasions, it is odorless and invisible without the use of special equipment. Nevertheless, such difficulties can be overcome through the use of appropriate security measures and carefully organized and quipped facilities. After several years of careful planning the security parameters of such facilities, almost all accidents have been prevented, not only during this fuel’s storage procedure but also during its transportation. It is a particular point of interest to focus on the whole procedure of transportation, storage and processing of this fuel, since, some of its elements differ other conventional fuels. Naturally, huge amounts are mainly transported by sea through the use of special tankers that set sail either from countries that produce the fuel themselves or from countries that undertake its fractional distillation in their refineries in order to produce its derivatives including LPG, in some instances called liquid gas thus showing its dual nature. Under ideal circumstances this fuel’s form is liquid but many of its uses, like combustion require it to be in its aerial state in order to prevent damage on machinery and other equipment. Another noteworthy point is the structure and the organizational procedures the handling harbors showcase in order to ensure that all the necessary safety precautions have been taken before and during the transportation of the fuel. More specifically, if the harbor happens to be the ending point of the transportation, additional measures have to be considered in case of discharging, transshipment, using land vehicles for transportation or channeling it directly to processing facilities. These facilities vary as far as their complexity is concerned. Some of them have access only to basic transportation and safety equipment but can procure more advanced installments easily because of the area that they are stationed. Others are adequately equipped with special systems that facilitate the docking of approaching ships, accelerate the transportation procedures and minimize the margin of error in all the stages of the procedure to a great degree. According to studies and theories that were carried out by the involved and developing parties, LPG holds great prospects in global development not only from a production and demand perspective, but also from a technological point of view, specifically finding new methods to make easier and hasten in general, the processing method storage procedure and providing it to the consumers. Last but not least both its value and the legal context, establish this fuel’s market position against all other conventional fuels that admittedly cover a big percentage of the current market.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΥγροποιημένο πετρελαϊκό παράγωγο αέριοel
dc.subject.keywordΥγραέριοel
dc.subject.keywordΤερματικά LPGel
dc.subject.keywordΥγραεριοφόραel
dc.subject.keywordLiquified Petroleum Gas (LPG)el
dc.subject.keywordLPG terminalsel
dc.subject.keywordLPG tanksel
dc.subject.keywordGascarriersel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»