Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαρασκευά, Φωτεινή
dc.contributor.authorΠανουσοπούλου, Ιφιγένεια
dc.date.accessioned2017-10-19T08:14:11Z
dc.date.available2017-10-19T08:14:11Z
dc.date.issued2016-06
dc.identifier.urihttp://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10075
dc.description.abstractΟ σύγχρονος τρόπος ζωής και η πολυπλοκότητα των καταστάσεων που συναντούν τα άτομα τόσο στο προσωπικό όσο και στο μαθησιακό τους περιβάλλον, καταστούν την επίλυση ενός προβλήματος, μέρος της καθημερινής τους εμπειρίας. Στην εκπαιδευτική διαδικασία παρατηρείται το φαινόμενο, οι εκπαιδευόμενοι να μπορούν να λύνουν τυπικά προβλήματα, αλλά να μη μπορούν να εφαρμόζουν τις γνώσεις τους σε νέα προβλήματα (Hollingworth & McLoughlin 2001;2005). Έτσι, παρίσταται η ανάγκη για τη δημιουργία μαθησιακών περιβαλλόντων που να αξιοποιούν ανεπαρκώς δομημένα προβλήματα ώστε να υποστηρίζουν τους εκπαιδευόμενους, προκειμένου να αναπτύξουν τις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος. Η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος, για την ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλήματος στο πλαίσιο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για τους σκοπούς της εργασίας επιλέγεται η εκπαιδευτική μέθοδος «μάθηση βασισμένη στο πρόβλημα» (Problem Based Learning-PBL), η οποία χρησιμοποιεί ανεπαρκώς δομημένα προβλήματα και στοχεύει στη διδασκαλία δεξιοτήτων επίλυσης προβλήματος (Elliott & Kennedy, 2006; Lohman & Finkelstein, 2002; Savin-Baden, 2000; Visser, 2002). Ταυτόχρονα, αξιοποιείται ένα τεχνολογικά υποστηριζόμενο περιβάλλον LMS εργαλείου και συγκεκριμένα του Moodle που μπορεί να υποστηρίξει συνεργατικές δραστηριότητες (collaborative activities) που προωθούν την κριτική σκέψη και την επίλυση προβλημάτων (problem solving) (West&West, 2009). Επομένως, είναι απαραίτητο να ενσωματωθούν διδακτικές στρατηγικές και τεχνικές, οι οποίες μπορούν αποδοτικά και αποτελεσματικά να βελτιώσουν τη μάθηση των μαθητών και την κριτική τους σκέψη (Mandernach, 2006). Έτσι, η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στην υλοποίηση και αξιολόγηση ενός εκπαιδευτικού σεναρίου ενορχηστρωμένο με την PBL υποστηριζόμενο από ένα Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης και συγκεκριμένα του Moodle, για την ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής σκέψης (critical thinking skills), στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.el
dc.format.extent178el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΑνάπτυξη ενός ψηφιακού συνεργατικού περιβάλλοντος μάθησης βασισμένο στο Πρόβλημα (Problem Based Learning) και ενός Συστήματος Διαχείρισης Μάθησης (Moodle) για την ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής σκέψης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσηel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThe modern lifestyle and the complexity of the situations that people meet at their personal and their learning environment, are making problem solving part of their daily routine. In the educational process, there is the phenomenon where students are able to solve typical problems but cannot apply their knowledge in new ones (Hollingworth & McLoughlin 2001;2005). Hence, the need for the creation of learning environments that utilize ill-structured problems is needed so as to support students in order to develop their skills in solving problems. This research is aiming to create an environment for the development of problem-solving skills in first grade (primary) education. For the objectives of this research, it is chosen the educational method of Problem Based Learning (PBL) which uses ill-structured problems and aims in teaching of problem-solving skills (Elliott & Kennedy, 2006; Lohman & Finkelstein, 2002; Savin-Baden, 2000; Visser, 2002). At the same time, it is utilized a tool of a technology-supported environment called Learning Management System (LMS) and this tool is Moodle, which can support collaborative activities that promote critical thinking and problem solving (West&West, 2009). Therefore, it is necessary to incorporate educational strategies and techniques which can improve efficiently and effectively the learning practice of the students and their critical thinking (Mandernach, 2006). In this respect, present thesis is aiming to implement and evaluate an educational scenario synchronized with PBL and supported by a Learning Management System which is called Moodle, for the development of critical thinking skills in first grade (primary) education.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordΤεχνολογικά υποστηριζόμενο μαθησιακό περιβάλλονel
dc.subject.keywordΗλεκτρονική μάθησηel
dc.subject.keywordΔημιουργικότηταel
dc.subject.keywordΜάθηση βασισμένη στο πρόβλημαel
dc.subject.keywordΔημιουργική επίλυση προβλήματοςel
dc.subject.keywordΣυνεργατική μάθησηel
dc.subject.keywordΚριτική σκέψηel
dc.subject.keywordΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordProblem-based learningel
dc.subject.keywordMoodleel


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»