Πλοήγηση ανά Θέμα / Λέξη-Κλειδί "Ναυτιλία -- Δίκαιο και νομοθεσία"
Αποτελέσματα 5-24 από 56
-
Ανάλυση και σύγκριση των κανόνων του Ρότερνταμ με τους κανόνες της Χάγης-Βίσμπυ
(2012-03-22)Η παρούσα εργασία εντοπίζει τις διαφορές και τα νέα άρθρα μεταξύ του καινούργιου ρυθμιστικού πλαισίου που ονομάζουμε ‘Κανόνες του Ρότερνταμ’ και του προηγούμενου ισχύοντος ‘Κανόνες της Χάγης Βίσπμυ’, μέσα από τη σύγκριση ... -
Απαραίτητα και προαιρετικά ναυτιλιακά έγγραφα δεξαμενοπλοίων
(2012-07-02)Η εργασία αυτή εξετάζει την θεσμοθέτηση και εφαρμογή των ναυτιλιακών εγγράφων και πιστοποιητικών, απαραίτητων και προαιρετικών, που πρέπει να τηρούνται επί των πλοίων και ιδιαίτερα των δεξαμενόπλοιων. Τα έγγραφα αυτά έχουν ... -
Απελευθέρωση ακτοπλοΐας και οι άγονες γραμμές του Αιγαίου: θεσμικές, κοινωνικές, οικονομικές όψεις του προβλήματος
(2012-06-25)Η γεωγραφική διαμόρφωση της Ελλάδας με τις πολλαπλές λεγόμενες άγονες γραμμές καθιστά την ακτοπλοΐα κομβικό παράγοντα στη συνοχή της χώρας. Ως εκ τούτου, η παροχή ακτοπλοϊκών υπηρεσιών έχει πολλάκις αποτελέσει αντικείμενο ... -
Ασφάλεια στη θάλασσα: κόστη και οφέλη του ISM Code
(2012-07-02)Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τη συνεισφορά του υποχρεωτικού Διεθνούς Κώδικα Διαχείρισης για την ασφάλεια στη θάλασσα και την πρόληψη της ρύπανσης (ΙΜΟ) στην ποιοτική διαχείριση των ναυτιλιακών επιχειρήσεων. ... -
Ασφάλιση επικίνδυνων φορτίων στη ναυτιλία
(2012-03-13)Οι θαλάσσιες μεταφορές πάντοτε πρόσφεραν πολλές ευκαιρίες για μεγάλα κέρδη. Οι κίνδυνοι ωστόσο που απειλούσαν τις οικονομικές σχέσεις των προσώπων που συμμετείχαν σε αυτό έθεσαν τις βάσεις για τη δημιουργία του θεσμού της ... -
Ασφάλιση φορτίου - ελληνικό δίκαιο
(2013-01-17)Σκοπός της συγκεκριμένης μεταπτυχιακής εργασίας είναι να παραθέσει και να αναλύσει την έννοια της θαλάσσιας ασφάλισης και συνεπώς του πλοίου αλλά και του φορτίου μέσω του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου στην Ελλάδα. ... -
Ασφαλιστικές καλύψεις στη γενική αβαρία
(2009-10-14)Στη παρούσα μελέτη αναλύεται ο θεσμός της γενικής αβαρίας. Μελετάται το νομικό πλαίσιο και η σύγχρονη νομολογία. Εντάσσεται η γενική αβαρία στα πλαίσια της σύγχρονης ασφαλιστικής επιστήμης και πρακτικής. Προσδιορίζεται η ... -
Ατυχηματική ρύπανση: "λιμένες καταφυγής" το θεσμικό πλαίσιο διεθνές και κοινοτικό και η εφαρμογή του στην Ελλάδα και διεθνώς
(2012-05-10)Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με την ατυχηματική ρύπανση και τους λιμένες καταφυγής. Αρχικά, γίνεται μία σύντομη αναφορά στη θαλάσσια ρύπανση Ακολουθεί το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τα πλοία διπλού τοιχώματος, ... -
Διεθνής δικαιοδοσία, αναγνώριση και εκτέλεση αλλοδαπών αποφάσεων στην Ελλάδα με έμφαση σε διαφορές ναυτιλιακού ενδιαφέροντος
(Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2014-11-13)Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση και αξιολόγηση του τρόπου με τον οποίο τα ελληνικά δικαστήρια χειρίζονται και αντιμετωπίζουν ανακύπτοντα ζητήματα διεθνούς δικαιοδοσίας, αναγνώρισης και εκτέλεσης ... -
Ελλείψεις των πλοίων μέσα από τις επιθεωρήσεις των κρατικών λιμενικών αρχών του Paris MoU και Tokyo MoU
(2012-06-06)Η μελέτη αυτή έχει σκοπό την διερεύνηση των κρατήσεων πλοίων (detentions) και παρατηρήσεων/ελλείψεων (deficiencies) που βρέθηκαν μετά από επιθεωρήσεις του Paris και Tokyo MOU κατά τα έτη 2007 και 2008. Η μελέτη αναφέρει ... -
Εξωδικαστική επίλυση διαφορών στη ναυτιλία: διαιτησία και διαμεσολάβηση
(2012-04-06)H διαιτησία και η διαμεσολάβηση αποτελούν τους βασικότερους θεσμούς της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών. Βασικό πεδίο ανάπτυξης αυτών των θεσμών είναι η ναυτιλία. Πρόκειται θα λέγαμε για δύο θεσμούς που έχουν ταχθεί στην ... -
Επίλυση διαφορών στη ναυτιλία και ερμηνεία ναυλοσυμφώνων : ο θεσμός της διαιτησίας και η έννοια των όρων "παράδοση φορτίου" - "ευθύνη για το φορτίο" με βάση δικαστικές αποφάσεις του Λονδίνου
(2011-07-15)Το θέμα της παρούσας εργασίας αφορά στην επίλυση των διαφορών που ανακύπτουν κατά τη ναυτιλιακή δράση στην ελεύθερη αγορά της εμπορικής ναυτιλίας και τη σχέση της με την ερμηνεία των ναυλοσυμφώνων, όπως αυτά διαμορφώνονται ... -
Επιχειρηματικότητα & venture capital στην παγκόσμια και την ελληνική ναυτιλία
(2012-03-21)Η παρούσα διπλωματική εργασία προσπαθεί να αναδείξει τη σημασία του private equity και πιο συγκεκριμένα ενός μέρους του, των κεφαλαίων επιχειρηματικών συμμετοχών ή αλλιώς venture capital, ως μία εναλλακτική μορφή χρηματοδότησης ... -
Εφαρμογή του προτύπου ISO 14001 σε ναυτιλιακή εταιρία
(2010-11-09)Μια ναυτιλιακή εταιρία διαχείρισης ποντοπόρων πλοίων υποχρεούται να συμβαδίζει με τις απαιτήσεις του κώδικα ISM, ο οποίος, μεταξύ άλλων, προβλέπει σαφείς διαδικασίες για την προστασία του θαλάσσιου και αέριου περιβάλλοντος. ... -
Η απελευθέρωση της κρουαζιέρας από τον όρο του καμποτάζ και οι συνέπειες στην ελληνική οικονομία
(2012-03-21)Το Καμποτάζ αναφέρεται στην ναυσιπλοΐα στα χωρικά ύδατα ενός κράτους και μεταξύ δύο διαφορετικών σημείων απόπλου και αποβίβασης εντός του κράτους. Ως περιοριστικός/προστατευτικός όρος, ευνοώντας δηλαδή την εθνική ναυτιλία ... -
Η αποτελεσματικότητα του ISM Code στην ελληνική εμπορική ναυτιλία
(Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2018-01)Η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής, του υλικού και η προστασία του περιβάλλοντος, ήταν ανέκαθεν ζητήματα που απασχολούσαν τη ναυτιλιακή κοινότητα. Ιδιαίτερα μετα τη δεκαετία του 1960, με την εξέλιξη της τεχνολογίας, τη ... -
Η αρχή της Γενικής Αβαρίας - θεσμικό πλαίσιο & πρακτική εφαρμογή διακανονισμού ζημιών
(2012-05-10)Η εργασία αυτή έχει ως βασικό αντικείμενο την Αρχή της Γενικής Αβαρίας - η oποία αναγνωρίζεται από την παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά - και ενδεικτικά υποδεικνύει ότι κάθε πράξη θυσίας περιουσίας (sacrifice of property) ή κάθε ... -
Η ευθύνη του μεταφορές σύμφωνα με τις διατάξεις της συνθήκης του Ρότερνταμ
(Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2014-11-13)Σκοπός της εργασία είναι να παρουσιάσει το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο της ευθύνης και των υποχρεώσεων του θαλάσσιου μεταφορέα σύμφωνα με τις διατάξεις της Διεθνούς Συνθήκης για τις συμβάσεις θαλάσσιας (όλο ή εν μέρει) μεταφοράς ... -
Η τύχη του πλοίου μετά το τέλος της οικονομικής ζωής του : οικονομική και θεσμική προσέγγιση της διάλυσης πλοίου και εναλλακτικές μορφές χρήσης του
(2009-06-29)Σκοπός της διπλωματικής αυτής εργασίας αποτελεί η οικονομική όσο και η θεσμική προσέγγιση της διάλυσης πλοίων. Αναλύεται η κατάσταση που επικρατεί στην εν λόγω βιομηχανία, εξαρτώμενη κυρίως από οικονομικούς παράγοντες, ενώ ... -
Θαλάσσια μεταφορά επικίνδυνων και ραδιενεργών φορτίων και νομοθετικό πλαίσιο
(Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2014-11-13)Κεφάλαιο 1: παρουσιάζεται η συμβολή της εμπορικής ναυτιλίας στο παγκόσμιο εμπόριο και την εθνική οικονομία, καθώς και ο ρόλος των Διεθνών Οργανισμών στην εμπορική ναυτιλία όσον αφορά την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. ...